«جام‌جم» مقاومت بانک‌ها برای پرداخت وام در بخش مسکن را بررسی می‌کند

دیوار بلند تسهیلات مسکن

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان گفت: سازنده مراکز درمانی بر عهده «وزارت راه و شهر سازی» است. هر تشکیلاتی که به عنوان کارفرما در ساخت این بیمارستان دخیل بوده نتوانسته نظارت جامع بر نوع سازه مورد نظر را انجام دهند.
کد خبر: ۱۰۹۴۴۱۰
لزوم مقاوم سازی فوری مراکز درمانی / در ویرانی بیمارستان های نوساز هم پیمانکار مقصر است هم کارفرما

محمد حسین قربانی در رابطه با بیمارستان هایی که در زلزله کرمانشاه تخریب شدند به جام جم آنلاین گفت: بیمارستانی که در طول 6 یا 7 ماه ساخته و تحویل داده می شود، پیداست در ساخت بناهای ساختمانی نظارت کافی انجام نشده. همان طور که می دانیم ناظر بر این دسته از پروژه ها تشکیلات نظام مهندسی است. جدا از آن که پیمانکار بیمارستان های تخریب شده انسان های غیر متعهدی بودند و برای منافع خود بدون در نظر گرفتن جان مردم در این پروژه گام برداشته اند.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان، کارفرمای بیمارستان های تخریب شده را مقصر بعدی در این موضوع دانست و گفت : دادستان باید به عنوان مدعی العموم وارد این قضیه شود و برخوردی جدی با این پیمان کاران و کارفرامایان متخلف شود.

وی در ادامه افزود: سازنده مراکز درمانی بر عهده «وزارت راه و شهر سازی» است. هر تشکیلاتی که به عنوان کارفرما در ساخت این بیمارستان دخیل بوده نتوانسته نظارت جامع بر نوع سازه مورد نظر را انجام دهند.

قربانی خاطرنشان کرد: به هرحال باید برآورد خسارت شود که آن نیز وابسته به عزم ملی‌ست.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان در پایان گفت: ناگفته نماند بعد از اسکان مردم آن چیزی که باید مورد توجه قرار بگیرد بحث مراکز بهداشتی و درمانی است زیرا در حال حاضر مردم علاوه بر آسیب های روحی و روانی که پشت سر می گذارند دیگر نباید در بحث سلامت جسمی خود مشکل داشته باشند. بهترین پیشنهاد این است که نوسازی مراکز بهداشت و درمانی در اولویت قرار بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها