در گفت و گو با رییس شبکه هپاتیت کشور مطرح شد؛

"هپاتیت" دیگر کشنده نیست! / چه کسانی در معرض هپاتیت هستند

رئیس شبکه هپاتیت کشور با اشاره به اینکه امکان انتقال هپاتیت C در مراکزی که به صورت نامطمئن و غیرمجاز به انجام حجامت و خالکوبی می‌پردازند وجود دارد، گفت: تاکنون واکسنی ساخته نشده که بتواند در برابر ویروس هپاتیت C مصونیت ایجاد کند.
کد خبر: ۱۰۷۱۰۵۲
واکسنی برای مصونیت از ویروس هپاتیت C ساخته نشده است

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، سید مؤید علویان با اشاره به اینکه امکان انتقال هپاتیت C از طریق خالکوبی، حجامت، تاتو کردن، سوراخ کردن گوش و خدمات پزشکی و دندان‌پزشکی در محل‌های نامطمئن و وسایل آلوده وجود دارد، گفت: در موارد نادر نیز این بیماری از مادر آلوده به نوزادش در حین زایمان وجود دارد.

وی افزود: استفاده از سرنگ یا دیگر وسایلی که جهت تزریق داروها و مواد غیرمجاز به صورت مشترک به کار می‌رود از روش‌های شایع انتقال هپاتیت C در بسیاری از کشورها است.

رئیس شبکه هپاتیت کشور با اشاره به اینکه آیا ممکن است فردی هم دارای هپاتیت C و هم B باشد، گفت: با توجه به راه‌های مشترک انتقال این دو ویروس پاسخ مثبت است و اغلب کسانی که آلودگی به هر دو ویروس را دارند معتادان تزریقی هستند و بررسی از نظر عفونت HIV نیز حائز اهمیت است.

علویان در مورد اینکه آیا واکسنی برای جلوگیری از انتقال هپاتیت C وجود دارد، گفت: تاکنون واکسنی ساخته نشده که بتواند در برابر ویروس هپاتیت C مصونیت ایجاد کند.

وی با بیان اینکه هپاتیت C به آهستگی موجب آسیب کبد بیمار می‌شود، خاطرنشان کرد: حدود 85 درصد افرادی که وارد مرحله مزمن بیماری می‌شوند پس از 20 سال یا بیشتر دچار آسیب شدید کبدی و اسکار کبدی (سیروز) خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها