رییس اورژانس کشور و رئیس عملیات پزشکی حج 96 گفت: تاکنون حج امسال 8 فوتی به همراه داشته است اما خوشبختانه تعداد فوتی های حج 96 نسبت به سال 94 خیلی کمتر است همچنین خوشبختانه بیماری خاصی حجاج را تهدید نمی کند .
کد خبر: ۱۰۶۷۱۱۷
تعداد حاجی های فوت شده به 8 نفر رسید / توصیه های اورژانسی به حجاج در ایام تشریق

دکتر پیرحسین کولیوند در گفت و گو با جام جم آنلاین با اشاره به ایام تشریق بیان کرد: مخاطراتی مانند گرمازدگی، آتش سوزی و تجمعات انبوه و سقوط از ارتفاع و بیماری های واگیر و حوادث ترافیکی برای هر یک از این مخاطرات تمهیدات ویژه ای اندیشیده شده است.

رییس اورژانس کشور عنوان کرد: برای خدمت دهی مناسب تیم های امدادی و عملیاتی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه آموزش های لازم برای مقابله به مخاطرات انجام می شود، گفت: شخص بنده در کلاس ها حضور دارم و آموزش های لازم را به زائران ارائه می دهم. جلسات هم اندیشی و هم افزایی را نیز برگزار می کنیم و پزشکان مجموعه کاملا در جریان هستند و مدیران کاروان و مدیران مجموعه نیز در جریان نقش آفرینشان در ایام تشریق هستند و همراه هر 300 نفر همراه با مدیر کاروان بر روی تابلویی بلند که آرم مرکز پزشکی و هلال احمر ایران بر روی آن نوشته شده است، این کاروان ها را همراهی می کنند و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

کولیوند ادامه داد: توصیه های لازم را برای حجاج انجام داده ایم و توصیه ما این است که زائران مرتب آب بنوشند و همراه خودشان حداقل سه بطری آب داشته باشند. با توجه به گرمای هوا و سطح شیب زمین و انرژی که ممکن است زائران از دست بدهند آموزش های لازم را به زائران ارائه داده ایم و به کاروان ها دستورالعمل های لازم برای جلوگیری از گرمازدگی آموزش داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد 42 نفر از حجاج در بیمارستان مرکز پزشکی حج هلال احمر ایران و 12 نفر دیگر از نیز در بیمارستان های سعودی بستری هستند.

رئیس عملیات پزشکی حج 96 با اشاره به فوت 8 نفر از حجاج تاکنون عنوان کرد: تعداد بیماران و تعداد فوتی های حج امسال نسبت به سال 94 خیلی کمتر است. خداروشکر بیماری خاصی حجاج را تهدید نمی کند و برنامه های مدونی صورت گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها