• 1 0
  • 0

۹ تغییر شیوه زندگی که می‌تواند جلوی زوال عقل در پیری را بگیرد

دوشنبه 2 مرداد 1396 ساعت 13:10
در این تحقیق ۹ مورد عوامل خطرآفرین برشمرده شده که از آن جمله کمبود تحصیل، اختلال شنوایی، سیگار کشیدن و عدم فعالیت بدنی هستند.
به گزارش جام جم انلاین، این تحقیق در کنفرانس بین المللی انجمن الزایمر در شهر لندن ارائه شده است. در این تحقیق آمده است که تا سال ۲۰۵۰ در جهان ۱۳۱ میلیون نفر دچار زوال عقل خواهند شد، در حالیکه این رقم هم اکنون ۴۷ میلیون نفر است.

۹ عاملی که می‌تواند به زوال عقل و یا آنچه که «خرفت شدن» موسوم است بیانجامد عبارتند از:

کاهش شنوایی در میانسالی - ۹ درصد خطرآفرین است

تمام نکردن تحصیلات دبیرستانی - ۸ درصد

سیگار کشیدن - ۵ درصد

درمان نکردن افسردگی - ۴ درصد

عدم فعالیت بدنی - ۳ درصد

گوشه گیری اجتماعی - ۲ درصد

فشار خون بالا - ۲ درصد

چاقی - ۱ درصد

دیابت نوع ۲- ۱ درصد

این عوامل خطرآفرین که قابل پیشگیری هستند در مجموع ۳۵ درصد موارد ابتلا به زوال عقل را شامل ‌می‌شوند. ۶۵ درصد عوامل خطرآفرین باقی مانده غیرقابل تغییر هستند.

پرفسور گیل لیوینگستن، استاد دانشگاه لندن می‌گوید: «اگرچه زوال عقل یا خرفت شدن در سالهای پیری روی می‌دهد، اما تغییرات مغزی بسیار زودتر از آن بوجود می‌آیند».

خانم ایو لیرد نگران زوال عقل است زیرا مادر او دچار این بیماری است. او تصمیم گرفته سبک زندگی خود را تغییر دهد و به همین دلیل عادت خوردن غذاهای آماده را کم کرده ، بیشتر آب و کمتر قهوه می‌نوشد و در برنامه‌های دو و راه‌پیمایی شرکت می‌کند. او می‌گوید بعد از این تغییرات، اکنون احساس بهتری دارد. «فکر می‌کنم تغییرات کوچک می‌تواند تفاوت بزرگی را به دنبال داشته باشد».

به اشتراک گذاری
کد خبر : 2929478853265783925
لینک کوتاه :

ارسال نظر

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
تصویر امنیتی:

اخبار مرتبط

پربازدیدها

آخرین مطالب همه سایت

ضمیمه این هفته