هشدار سازمان غذا و دارو؛

کدام آبلیموها صد در صد طبیعی هستند؟

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو گفت: طبیعتا وقتی آبلیمو با افزودنی‌هایی ترکیب می‌شود، دیگر نمی‌توان به آن عنوان صد درصد طبیعی را اطلاق کرد.
کد خبر: ۱۰۴۲۴۶۶
کدام آبلیموها صد در صد طبیعی هستند؟

به گزارش جام جم آنلاین، مهندس نسترن محمدی در این باره گفت: طبیعتا وقتی آبلیمو با افزودنی‌هایی ترکیب می‌شود دیگر نمی‌توان به آن عنوان صد درصد طبیعی اطلاق کرد و اینکه عبارت صد در صد طبیعی برای آبمیوه خالص و غیر بازسازی شده بکار می‌رود و عنوان طبیعی برای محصولاتی که مواد افزودنی سنتتیک به آنها اضافه نشده باشد، کاربرد دارد و معمولا قیمت محصولات صد در صد طبیعی گران‌تر هم هست.

وی افزود: یکی از معضلات امروز ارگان‌های نظارتی در سراسر دنیا برخورد با تقلب در فرآورده‌های غذایی است؛ چراکه پیشرفت علم و بهره‌مندی از آن در تولید، چالشی را نیز از سوی متقلبان برای این حوزه بوجود می‌آورد؛ یعنی برخی‌ها به طمع کسب سود بیشتر، هنرشان کاهش قیمت‌ تولید با تقلب است و البته که شناسایی این تقلب‌ها خیلی هم سهل نیست.

محمدی اظهار داشت: اما با همه این تفاسیر، نظارت سازمان غذا و دارو بر تولیدکنندگان مستمر است و دستگاه‌های نظارتی مانند ما اهتمام خود را در مبارزه با متخلفان و متقلبانی قرار می‌دهند که به انحاء مختلف می‌خواهند از نظارت‌ها بگریزند.

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو افزود: البته در برخی موارد هم افراد غیرمسئول و ناآگاه مطالبی مطرح می‌کنند با این توجیه که آبلیموهای موجود در بازار از مواد شیمیایی ساخته شده‌اند و آبلیمو نیستند و با این چنین اظهاراتی موجب تشویش اذهان می‌شوند، اما به پشتوانه نظارت‌های جدی معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به عنوان مجریان سیاست‌های کلان سازمان غذا و دارو، نباید بر آنها وقعی نهاد و سخنان‌شان را جدی تلقی کرد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، محمدی افزود: از جمله وظایف سازمان غذا و دارو اتخاذ تدابیری است که بواسطه آن مردم از صحت و سلامت فرآورده‌های غذایی اطمینان حاصل کنند؛ به همین دلیل توصیه اساسی ما توجه مردم به نشان سازمان غذا و دارو و پروانه بهداشتی در بسته بندی فراورده‌های غذایی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها