داشتن یک برنامه غذایی ورزشی و رژیم غذایی سالم بی‌شک یک وزن ایده آل را برایتان رقم می‌زند. اما تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چقدر ورزش می‌کنید؟ اگر خود را جز گروهی می‌دانید که ورزش تمام زندگی‌شان شده است و بیش از اندازه آن را انجام می‌دهید این گزارش را دنبال کنید.
کد خبر: ۱۰۲۹۰۶۰
ورزش زیاد برای سلامتی خوب است یا بد؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از naturalon، هنگامی که ورزش کردن را جدی می‌گیرید و آن را در برنامه روزانه خود می‌گنجانید بی‌شک به آن اعتیاد پیدا می‌کنید و دیگر نمی‌توانید آن را کنار بگذارید.

اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است، آیا ورزش کردن بیش از اندازه می‌تواند برای بدن مضر باشد؟

گرچه ورزش برای گردش خون و تقویت سیستم ایمنی و عملکرد قلب بسیار مفید است اما انجام بیش از حد آن می‌تواند به بدنتان آسیب برساند.

هنگامی که بیش از حد توان بدن ورزش می‌کنید و استراحتی برای خود در نظر نمی‌گیرید، بدنتان برخلاف تصورتان ضعیف و ضعیف تر شده و درد مفاصل امانتان را می‌برد.

ورزش بیش از اندازه باعث پیدایش مشکلات قلبی و عروقی، تپش قلب و نامنظم شدن ضربان قلب از مضرات ورزش زیاد است.

یکی از دیگر مشکلات عمده این دسته از افراد، تغییرات قابل توجه در عادات غذا خوردن است. افرادی که زیاد از حد ورزش می‌کنند به مرور زمان دچار بی‌اشتهایی شده و کمتر به سراغ غذا خوردن می‌روند.

علاوه بر آن مهم‌ترین خللی که ورزش زیاد برایتان بوجود می‌آورد اختلال در خواب است چرا که نیاز استراحت را از بدانتان دریغ کرده‌اید و فرصت استراحت ماهیچه‌ها برای بازیابی را کم کرده‌اید همین علت باعث اختلال در سیستم مغزی و خوابتان می‌شود بنابراین دیگر طعم یک خواب دلچسب و کافی را نمی‌چشید.

تحقیقات نشان داده است زنانی که در دوران جوانی بیش از حد توان بدنشان ورزش می‌کنند در میانسالی بیشتر دچار سکته‌های مغزی و قلبی خواهند شد.

اما اگر می‌خواهید ورزش جز سود، ضرری برایتان نداشته باشد آن را آهسته و پیوسته انجام دهید و زیاده روی در آن را کنار بگذارید همچنین به بدنتان فرصت استراحت و بازیابی دهید و یک رژیم غذایی سالم را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
۰
۰
پس این همه فواید كه برای ورزش منظم ومستمر مترتب است چه می شود؟

نیازمندی ها