لباس‌هایی برای سرما و گرمای بهاری

وقتی هوا درهم است چه بپوشیم؟

بهار از آن فصل‌هایی است که نه می‌شود لباس خنک پوشید و نه می‌توان از لباس‌های گرم دل کند. باد و باران‌های بهاری سردرگمی عجیبی در پوشش ما به وجود آورده است.
کد خبر: ۱۰۲۵۳۵۱
وقتی هوا درهم است چه بپوشیم؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ضمیمه چاردیواری روزنامه جام جم ، برای همین بهتر است هر سال با شروع این فصل به سراغ لباس‌هایی با جنس مناسب بروید تا در این آب و هوا نه سرما بخورید و نه عرق بریزید. پس در ادامه به شما خواهیم گفت که منظور ما دقیقا چه جنس لباس‌هایی است.

این فصل زمان مناسبی برای زیرورو کردن کمد لباس‌ها برای استقبال از گرما و جمع‌آوری لباس‌های زمستانی و ضخیم است. اما لابه‌لای این تغییرات دو جنس لباس را برای روزهای بهاری خود کنار بگذارید؛

لباس‌های نخی و پنبه‌ای: این جنس لباس یکی از پرطرفدارترین پارچه‌ها و بهترین جایگزین لباس‌های زمستانی برای پوشش در فصل بهار است. لباس‌هایی از این جنس به‌دلیل خاصیت قابل تنفس بودن پارچه‌اش که قابلیت رد و بدل کردن هوا را دارد، مانع از ایجاد عرق روی سطح پوست شده و بهترین پارچه‌ای است که هوای گرم را بین پوست بدن و لباس نگه نمی‌دارد. از طرفی نرم و لطیف بودن آن به خاطر ظرافت به‌کار رفته در پارچه احساس راحتی و سبکی ویژه‌ای به شما می‌بخشد. تنها عیب این جنس لباس‌ها این است که معمولا دوام کمی در برابر استفاده مداوم و شست‌وشو دارد و شکل ظاهری آن خیلی زود تغییر می‌کند. با این حال بهترین انتخاب برای لذت بردن از بهار و هوای آن همین جنس لباس‌هاست.

لباس‌های کتان: این جنس پارچه هم که هواداران زیادی بویژه در بین آقایان دارد به‌دلیل نگه نداشتن گرما میان پوست بدن و خود یکی از گزینه‌های اصلی پوشش در فصل خوش بهار است. شاید کمتر شنیده باشید، اما لباس‌هایی از جنس کتان مرغوب بدن شما را تازه و خنک نگه می‌دارد. پس برای رفتن به محل کار یا مهمانی حتما پوشیدن کت‌های کتان و بهاری را تجربه کنید. خانم‌ها هم می‌توانند با شلوار و مانتوهایی از این جنس و با رنگ روشن پوشش خود را بهاری کنند. البته با درنظر گرفتن این نکته که این لباس‌ها براحتی چروک می‌شود و ظاهر بدی به خود می‌گیرد. اما در برابر همه ویژگی‌های مثبت و راحتی این جنس لباس، می‌شود از تنها ایراد آن چشم‌پوشی کرد.

شقایق جعفری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها