در این گزارش به برخی عوامل بروز سردرد که ممکن است برای شما غیرمنتظره و غافل ‌گیرانه باشند اشاره شده است؛ عواملی که پرهیز از آنها، خود راهی برای عبور از سردردهای مزمن است.
کد خبر: ۱۰۱۵۲۹۰
۶ عادتی که باعث سردرد می‌شوند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، تعداد زیادی از ما اغلب روزهای هفته یا ماه را با سردرد سپری می کنیم. درد ناخوشایندی که ناگهان ظاهر شده و امور روزانه را تحت تاثیر قرار می‌ دهد.
در اینجا به برخی عوامل بروز سردرد که ممکن است برای شما غیرمنتظره و غافل ‌گیرانه باشند اشاره شده است؛ عواملی که پرهیز از آنها، خود راهی برای عبور از سردردهای مزمن است:

رخوت روزهای تعطیل: استراحت اضافی در روزهای تعطیل منجر به به هم خوردن ریتم شبانه روزی بدن می شود. بر هم زدن ریتم ساعت بدن باعث بروز سردرد و حتی میگرن می ‌شود. اگر شما هم دچار سردردهای ناخوشایند هستید، بهتر است تنبلی نکنید و قید چند ساعت خواب اضافه در روزهای تعطیل را بزنید.

استفاده بیش از حد از موبایل: تلفن همراه که هنگام صحبت کردن یا کارکردن با آن برای ارسال پیامک، ایمیل و یا گشت و گذار دراینترنت از آن استفاده می ‌کنید، علاوه بر اینکه می ‌تواند منجر به بروز درد در گردن شود، احتمالا از عوامل اصلی بروز سردردهای شماست. ساعات استفاده از موبایل‌ت را کاهش دهید و به هنگام تماس ‌های تلفنی ترجیحا از هندزفری و حتی حالت اسپیکر استفاده کنید.

نوع صندلی: به گفته کارشناسان در صورتی که اندازه و اسکلت ‌بندی کلی صندلی با سایز کلی بدن شما متناسب نباشد، ممکن است باعث ایجاد درد در کمر و سایر بخش‌ های بدن بدن و خصوصا بروز سردردهای ناخوشایند شود. چنانچه صندلی نامناسبی دارید، بهتر است آن را تعویض کنید و یا حداقل با استفاده از بالشتکی مناسب که در بخش میانی صندلی و قوس کمر خود قرار می ‌دهید، تا حدودی مانع بروز درد شوید.

مصرف بیش از حد قهوه: در صورتی که با مصرف میزان مشخصی قهوه دچار سردرد می ‌شوید، شاید بد نباشد مقدار آن را کم کرده و نتیجه را مشاهده نمایید.

کامپیوتر: یک صفحه نورانی که چشم ساعت‌ ها به آن خیره باشد به هر شکل از عوامل اصلی بروز درد در چشم‌ ها و همینطور سردرد به حساب می ‌آید. بد نیست به منظور کاهش بروز سردرد، ساعات استفاده از کامپیوتر را کاهش دهید. در غیر این ‌صورت حداقل کاری که از دستتان بر می‌ آید، استراحت ‌های چند دقیقه ‌ای در میانه کار است. در این فاصله سعی کنید حتی اگر از پشت میزتان برنمی‌ خیزید، برای چند ثانیه به جسمی در فاصله 5 تا 10متری نگاه کنید.

محتویات داخل کیف: اگر دچار سردرد هستید، کیف خود را بر روی ترازو قرار دهید. اگر وزن کیف ‌تان به همراه کلیه چیزهایی که به هنگام خروج از خانه حمل می‌ کنید بیش از پنج کیلوگرم است، شک نکنید که یکی از عوامل اصلی دردهای کمر و گردن و البته سردردهای خود را پیدا کرده‌ اید. سعی کنید با حذف موارد غیرضروری از کیف‌ تان، آن را سبک ‌تر کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها