یکی از محبوب‌ترین میوه‌های جالیزی به دلیل طعم و خواص درمانی فوق العاده خیار است، اما کشت صنعتی این میوه باعث شده تا خوردن آن با پوست از نظر پزشکی مردود اعلام شود.
کد خبر: ۱۰۱۵۱۴۴
هرگز این خوراکی را با پوست نخورید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، دنیای صنعتی امروز و نیاز به عرضه انواع خوراکی‌ها و میوه‌ها به طور روزانه باعث شده تا بسیاری از کشاورزان در کشورهای مختلف دنیا از انواع سموم شیمیایی برای جلوگیری از آفت زدگی میوه‌ها و محصولات کشاورزی خود استفاده کنند که یکی از آن‌ها خیار است.

خیار به صورت بوته‌ای کشت می‌شود و در بسیاری از مواقع از انواع آفت‌کش‌ها برای از بین بردن آفت‌ها و انگل‌ها در آن استفاده می‌شود و گاهی این مواد شیمیایی درون پوست میوه نفوذ می‌کند.
گفتنی است؛ با شستن خیار این آفت‌ها به طور کامل از روی پوست حذف نمی‌شوند و به همین دلیل متخصصین توصیه می‌کنند افراد هنگام مصرف پوست خیار را بگیرند. مشکل دیگر استفاده از نوعی واکس و موم برروی خیار است که برای حفظ رطوبت، جلوگیری از آفت زدگی و ایجاد رنگ سبز درخشان ایجاد می‌شود و معمولاً از مواد شیمیایی، موم عسل یا مشتقات نفت به وجود می‌آید و ماده‌ای مصنوعی است که می‌تواند در اثر خورده شدن در بدن تاثیرات منفی بگذارد.
پوست خیار حاوی ویتامین و فیبر فراوانی بوده و برای سلامت بدن بسیار مفید است، اما کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند در صورتی که تمایل به مصرف خیار با پوست آن را دارند حتماً از میوه‌های ارگانیک استفاده کنند و مطمئن شوند که در رشد و کشت آن از آفت‌کُش و انواع مواد شیمایی و واکس استفاده نشده است.
مواد شیمیایی موجود درپوست خیار می‌تواند در برخی افراد باعث آلرژی‌های شدید غذایی شود به همین دلیل توصیه می‌شود افراد بویژه اگر سابقه آلرژی غذایی دارند حتماً خیار را بدون پوست مصرف کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
۰
۰
متاسفانه الان دیگه تقریبا هیچ میوه ارگانیكی وجود نداره
محسن مفیدی نیستانك
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
۰
۰
دوستان سلام. برای خیار و نیز سایر میوه‌ها چند نكته را عرض می‌كنم. امیدوارم به سلامتی هم‌میهنانم كمك كرده باشم:
- خیار را وقتی خریدید و خانه بردید، مستقیماً در یخچال نگذارید بلكه بشویید و درون سبدی در دمای آشپزخانه دو سه روزی نگهدارید تا كمی نرم شود. سلول‌های زنده خیار هنوز زنده‌اند و در حال متابولیسم مولكول‌های سم. درعین‌حال دوره كارنس سم (زمان لازم برای از بین رفتم سم) فرامی‌رسد. حالا خیارها را درون آب سرد بریزید و پس از چند ساعت خیارهای شاداب و البته كمی شیرین‌تر را نوش جان‌كنید.
- اغلب میوه‌هایی كه از بازار می‌خرید هنوز نیمه رسیده و حتی كال هستند. آن‌ها را زودتر چیده‌اند تا برای حمل‌ونقل كمتر آسیب ببینند. برای همین هم هست كه اغلبشان طعم و رنگ میوه‌های قدیم را ندارند. این نقطه‌ضعف را برای خود فرصتی ببینید و مثل روش بالا میوه‌ها را در سبدی قرار دهید و وقتی كاملاً رسیده و نرم شدند نوش جان‌كنید و در ضمن میزان سم احتمالی میوه‌ها را بسیار پایین بیاورید. خواهید دید كه رنگ و طعم بهتری هم دارند. البته نه آن رنگ و لعابی كه زیر نور خورشید می‌داشتند.
- بسیاری از سبزی‌های ساقه دار مثل كرفس، جعفری، نعنا و ... را می‌توانید همان‌طور دسته شده بشویید و درون یك پارچ شیشه‌ای در آشپزخانه نگهداری كنید. به‌این‌ترتیب به مدت طولانی‌تری سبزی تازه دارید كه پس از دو سه روز تقریباً عاری از سم خواهند شد. راستی برگ كرفس را دور نریزید. موقع پختن ماكارونی خوردش كنید و به مایه ماكارونی اضافه كنید. عالی است.
سالم باشید و خوشحال
احسان
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
۰
۰
باووووووشه فقط از كی بپرسیم كه مطمئن شیم در رشد و كشت آن از آفت‌كُش و انواع مواد شیمایی و واكس استفاده نشده ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!! فروشنده !!!!!!!

نیازمندی ها