عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی هشدار داد: اگر فکری برای صنعت بیمه دندانپزشکی کشور نشود، سال به سال شاهد افول شاخص‌های سلامت دهان و دندان خواهیم بود.
کد خبر: ۱۰۱۴۵۴۵
افول شاخص‌های سلامت دهان و دندان حاصل بی‌توجهی به بیمه دندانپزشکی است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نوید ناصری با اشاره به اینکه طرح‌های یکسونگر مانند طرح فلورایدتراپی چاره اصلی ارتقاء سلامت دهان و دندان نیست، بیان کرد: این طرح بودجه هنگفتی از بخش سلامت را به خود اختصاص داده در حالی که باید جامع تر و همه جانبه تر به سلامت دهان و دندان نگریست.

وی با اشاره به اینکه در کنار فلورایدتراپی، نهادینه کردن رعایت بهداشت دهان و دندان در دانش آموزان و آموزشهای سلامت محور و پیشگیرانه باید در اولویت قرار گیرند، افزود: نهادینه کردن اصول بهداشت دهان و دندان در اقشار مختلف جامعه باید با صرف هزینه های لازم و همت بخش‌های مختلف مانند صدا و سیما، وزارتخانه های آموزش و پرورش، علوم و فناوری و بهداشت و درمان به صورت یک عزم ملی درآید.

ناصری در خصوص راهکارهای پوشش بیمه ای و اقدامات پیشگیرانه در حوزه سلامت دهان و دندان عنوان کرد: در فاز نخست، دانش آموزان مقطع ابتدایی همراه با آموزشهای دوره ای رعایت بهداشت دهان و دندان، باید مراجعات شش ماهه منظم و مستمری داشته باشند و در صورت عدم رعایت بهداشت یا عدم مراجعه، از پوشش بیمه ای خارج شوند.

وی اضافه کرد: در ادامه همین فاز، تمامی بانوان متأهلی که احتمال باردار شدن را دارند، تحت پوشش خدمات دندانپزشکی و آموزش بهداشت دهان و دندان قرار گیرند و در صورت عدم رعایت، از پوشش بیمه ای خارج شوند و در فازهای بعدی گروه‌های سنی و جنسی مختلف در مقاطع دبیرستان، دانشگاه، قشر سالمند و غیره نیز تحت پوشش بیمه دندانپزشکی قرار گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها