معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش روند ساماندهی و نظارت بر بوفـه‌های مدارس را تشریح کرد و گفت: از 107 هزار مدرسه سراسر کشور، 40 هزار مدرسه دارای بوفه هستند و ما در فرآیند نظارت بر بوفه‌ها حتما مجوزدار بودن آنها را نیز بررسی می‌کنیم.
کد خبر: ۱۰۱۴۴۰۱
روند نظارت بر بوفه‌ مدارس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، مهرزاد حمیدی درباره روند ساماندهی و نظارت بر بوفـه‌های مدارس اظهار کرد: ارسال دســتورالعمل پایگاه تغذیه سالم با امضای دو وزیر آموزش و پرورش و بهداشــت، درمان و آموزش پزشکی در سال 93 صورت گرفت.

وی افزود: در هیمن راستا کمپین‌ها یا نمایشگاه سراسری پایگاه تغذیه ســالم با هماهنگی دفتر آموزش و ارتقای سلامت و دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با هدف ارتقای سواد تغذیه‌ای دانش آموزان و والدین برگزار شده است.

حمیدی تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم که با امضای وزیر وقت به اســتان ها ابلاغ شده اســت صدور مجوز جهت راه اندازی پایگاه تغذیه ســالم در مدارس، داشــتن کارت سلامت توسط متصدی فروش و هرگونه قرارداد مالی و اجرایی از طریق ســازمان دانش آموزی و نظارت بر کیفیــت مواد غذایی پایگاهای تغذیه ســالم برعهده این دفتر و مســئولین بهداشت محیط و تغذیه وزارت بهداشت است که در همین راستا دستورالعمل‌های ویژه‌ای نیز صادر کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل کمپین ویژه‌ای درخصوص بهداشت بوفه‌ها گفت: مسائل مختلفی درخصوص بهداشت بوفه‌ها در قالب پوسترهایی آماده شده که داخل مدارس و بوفه‌ها نصب شده است. همچنین دستورالعمل‌هایی در حوزه بهداشت در قالب فضای بیرونی بوفه‌ها تهیه شده که این دستورالعمل‌ها نیز در همین کمپین برای آگاهی دانش‌آموزان ارائه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها