مطالعات جدید نشان می دهد داشتن فرزند به افزایش طول عمر کمک می کند.
کد خبر: ۱۰۱۳۹۹۰
اکسیر طول عمر در «فرزند دار شدن» است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، محققان سوئدی دریافته اند داشتن نقش والدین به روند تاخیر افتادن مرگ ناشی از افزایش سن کمک می کند و افرادی که پدر و مادر هستند بیش از افراد بدون فرزند عمر می کنند. اگرچه این تفاوت در طول عمر چشمگیر نیست.

طبق نتایج مطالعات، انتظار می رود پدران در سن ۶۰ سالگی ۲ سال بیشتر از مردان بدون فرزند عمر کنند درحالیکه در مورد مادران، این تفاوت در سن ۱.۵ سال است.

کارین مودیگ، سرپرست تیم تحقیق، به همراه تیمش از داده های سلامت ملی سوئد برای پیگیری وضعیت مردان و زنان متولد شده بین سال های ۱۹۱۱ و ۱۹۲۵ در این کشور استفاده کردند. این مطالعه متشکل از حدود ۷۰۵ هزار مرد و بیش از ۷۲۵ هزار زن بود.

نتایج بدست آمده نشان داد، خطر مرگ، صرفنظر از داشتن یا نداشتن فرزند، با افزایش سن بیشتر می شود؛ اما پس از محاسبه عوامل تأثیرگذار مشخص شد که امید به زندگی در بین افراد صاحب فرزند بیشتر از افراد بدون فرزند بود.

افرادی که دارای پیوندهای خانوادگی محکم تری هستند، بیشتر به پزشک مراجعه می کنند، فعال تر بوده و از سوی اعضای خانواده خود مورد مراقبت و توجه قرار می گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
احمد رضا طیبی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
۰
۰
امان از این رسانه ها یك زمان فرزند كمتر زندگی بهتر بود حالا ....
امیر
Netherlands
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
۰
۰
البته این تحقیقات هیچ ربطی با ایران ندارد بچه دار شدن در ایران عمر را كوتاه می كند و میانگین عمر در ان كشور برای مرد ها ٨٣ سال هست و زنان ٨٥ سال ولی در ایران امروز ٥٨سال هست

نیازمندی ها