گاهی اوقات تست کردن مواد آرایشی موجود در مغازه ها و یا استفاده از لوازم آرایشی دیگران برایمان جالب است.
کد خبر: ۱۰۱۲۶۹۹
از لوازم آرایشی یکدیگر استفاده نکنید!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تبیان، اما دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد این کار بسیار نادرست و گاهی خطرناک است. در اینجا تعدادی از این دلایل را آورده ایم.

ممکن است به تبخال دچار شوید

ویروس هرپس تبخال می تواند از طریق ترشحات دهانی باقیمانده روی رژ لب، خط لب و برق لب به دیگران منتقل شود. گاهی برخی افراد به طور مستقیم این محصولات آرایشی را روی لب هایشان تست می کنند که این کار خطرات سلامتی زیادی را به دنبال خواهد داشت و بیماری های مسری پوستی را به جان فرد می اندازد.

ممکن است دچار آنفلوآنزا شوید

استفاده مشترک از مواد آرایشی لب می تواند سبب شود که باکتری ها و ویروس ها از دهان فرد بیمار به محصول آرایشی مورد استفاده منتقل شود. بنابراین افراد دیگری هم که از آن استفاده می کنند، به بیماری هایی مثل آنفلوآنزا و یا سرماخوردگی مبتلا می شوند.

برخی افراد هم برای رعایت بهداشت، به جای تماس مستقیم لوازم آرایشی با لب ها ، از انگشت شان برای این کار کمک می گیرند که این کار نه تنها بهداشتی نیست، بلکه موجب انتقال آلودگی های دست (باکتری هایی مانند ای کلای و استافیلوکوک) به آن ماده آرایشی و برعکس می شود.

ورم ملتحمه چشم یکی از شایع ترین عفونت هایی است که می تواند از طریق لوازم آرایشی چشم منتقل شود و به شدت مسری است و باعث قرمزی چشم ها می شود. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است از لوازم یک بار مصرف برای آرایش چشم ها کمک بگیرید و یا بعد از هر بار استفاده (چه استفاده ی مشترک و چه غیر مشترک) ابزار را با الکل تمیز کنید.

ممکن است مخمر یا باکتری چشم را به اشتراک بگذارید

به هیچ عنوان از وسایل آرایشی دیگران حتی نزدیک ترین اطرافیانتان نیز استفاده نکنید. زمانی که شما از ریمل چشم استفاده می کنید، به دلیل آن که درب محفظه ی ریمل برای چند ثانیه باز می ماند، می تواند به راحتی با میکروب ها آلوده شود.

از طرفی استفاده مشترک از این وسیله ی آرایشی موجب خواهد شد که مخمر، باکتری و ویروس ها (مانند بیماری های بلفاریت، چشم صورتی، آدنوویروس) که فرصت کافی برای رشد در قوطی ریمل را داشته اند، به فرد دیگر نیز منتقل شوند.

ممکن است پوست تان تاول یا جوش بزند

لوازم آرایشی مرطوب مانند پد اسفنجی بیوتی بلندر محیط مناسبی برای رشد میکروب ها است. بنابراین بهتر است هر کس پد مخصوص خودش را داشته باشد و هر از چند گاهی آن را دور بیاندازد، به خصوص اگر پوست تان مستعد جوش زدن است.

قلموهای آرایشی نیز باید هر از چند گاهی جایگزین شوند، اما می توانید به جای این کار، به طور منظم آن ها را با آب و مواد شوینده بشویید و بگذارید کاملا خشک شوند و سپس استفاده کنید. تنها راه بهداشتی استفاده از برس ها و قلموها و پدهای آرایشی دیگران نیز شستشوی آن ها به همین طریق است.

سلول های مرده و چربی را با پوستتان تماس می دهید

استفاده مشترک از دستگاه های پاک سازی گران قیمت مانند کلاریسونیک، شاید کمی وسوسه انگیز باشد، اما این کار را انجام ندهید. برس های پاک کننده برای به دام انداختن چربی ها، سلول های مرده و آلودگی ها و میکروب های پوست فوق العاده هستند. اما نباید آن ها را به اشتراک گذاشت. این کار دقیقا مانند آن است که مسواک خود را به دیگران دهید.

خون و سایر مایعات بدن را به اشتراک می گذارید

بهتر است تیغ اصلاح خود را در جایی دور از دسترس دیگران قرار دهید و از تیغ اصلاح دیگران هم استفاده نکنید. تیغ می تواند برش هایی بر روی پوست ایجاد کرده و ویروس ها و عفونت های باکتریایی پوست را به دیگران انتقال دهد. حتی اگر شما آنها را زیر شیر آب بشویید، مقدار کمی از خون و مایعات بدن می توانند بر روی آنها باقی بمانند که می تواند بیماری هایی مانند هپاتیت و ایدز را انتقال دهد.

ممکن است دچار قارچ ناخن یا پای ورزشکار شوید

هرگز از کسی ناخن گیر نگیرید، زیرا این کار موجب انتقال آلودگی های قارچی پا (مانند بیماری پای ورزشکار) و ناخن (قارچ ناخن) خواهد شد. همچنین ممکن است پوست انگشت تان را با ناخن گیر ببرید که این کار باعث می شود عفونت های ویروسی و باکتریایی مثل هپاتیت منتقل شوند. اگر ناچارید از ناخن گیر دیگران استفاده کنید، بهتر است ابتدا آن را با آب شسته و سپس به وسیله ی الکل ضدعفونی کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها