سازمان ملی استاندارد اعلام کرد: هر نوع فرآورده گوشتی خریداری شده باید دارای تاریخ تولید و انقضای معتبر بوده و روی آن نوع و درصد گوشت بکار رفته، درج شده باشد.
کد خبر: ۱۰۱۲۶۸۶
توصیه‌های نوروزی در خصوص مصرف فرآورده‌های گوشتی و لبنی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، دفتر نظارت بر استاندارد صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال با انتشار اطلاعیه ای از عموم هموطنان درخواست کرد با توجه به انجام سفرهای نوروزی و افزایش استفاده از غذاهای فوری (فست فودها) نظیر سوسیس و کالباس و همچنین محصولات لبنی که مشمول نظارت های سازمان ملی استاندارد ایران است، به نکات زیر توجه کنند:

1- در هنگام خرید توجه داشته باشند که محصول خریداری شده حتما دارای نشان استاندارد باشد و از خرید محصولات فاقد علامت استاندارد خودداری کنید.

2- تمامی محصولات دارای نشان استاندارد معتبر مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران است و به منظور اطمینان از معتبر بودن آن کد 10 رقمی ذیل آن را به سامانه 10001517 پیامک فرمایید.

3- سوسیس و کالباس و محصولات لبنی باید در یخچال نگهداری شود و حمل و نقل و توزیع این فرآورده تا زمان فروش نیز باید با همین شرایط باشد و از قراردادن آن در بیرون از یخچال خودداری شود.

4- هر نوع فرآورده گوشتی خریداری شده باید دارای تاریخ تولید و انقضاء معتبر بوده، برروی آن نوع و درصد گوشت به کار رفته درج شده باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها