هر یک از ما متعلق به یکی از گروه‌های خونی هستیم، اما آیا می‌دانید تطابق رژیم غذایی با گروه خونی یک فرد می‌تواند تاثیرات مهمی بر سلامت او داشته باشد؟
کد خبر: ۱۰۰۸۹۴۷
رژیم غذایی متناسب با گروه خونی بیماری‌ها را کاهش می‌دهد

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر پیتر آدامو، متخصص درمان‌های طبیعی معتقد است رعایت یک رژیم غذایی متناسب با گروه خونی نسبت به یک رژیم معمولی، تاثیرات بسیار مثبت‌تری بر همه جنبه‌های سلامت فرد خواهد داشت.

وی می‌گوید مناسب‌ترین رژیم غذایی به طور طبیعی با نوع گروه خونی ما مرتبط است. یکی از ادعاهای عمده‌ای که در مورد رژیم‌های غذایی متناسب با گروه خونی مطرح می‌شود این است که لکتین‌ها ـ گروهی از ترکیبات غیرمغذی پروتئینی که در بافت‌های گیاهی و حیوانی وجود دارد ـ می‌تواند در گروه‌های خونی خاصی جذب شود. برخی مطالعات نشان می‌دهد احتمال دارد لکتین‌های برخی مواد غذایی در واکنش با گلبول‌های قرمز خون، ایجاد توده کرده و مسیرهای خونی را مسدود کنند. هرچند محققان می‌گویند این واکنش می‌تواند صرف نظر از نوع گروه خونی نیز صورت بگیرد.

تحقیقات دیگر نشان می‌دهد برخی گروه‌های خونی نسبت به بعضی بیماری‌ها آسیب‌پذیرتر هستند. این موارد نشان‌دهنده آن است که نوع گروه خونی می‌تواند عامل کلیدی سلامت باشد. به طور کلی توجه به تناسب گروه خونی با سبک زندگی تاثیرات مثبتی بر سلامت خواهد داشت. با برخی رژیم‌های غذایی متناسب با گروه‌های خونی آشنا می‌شویم:

گروه خونی A: یک رژیم غذایی ارگانیک و حاوی سبزیجات تازه، مناسب افرادی است که دارای گروه خونی A هستند. این افراد باید از مصرف گوشت قرمز پرهیز کنند زیرا ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان و دیابت در آنها بالاست. افراد متعلق به این گروه خونی باید بر فعالیت‌های آرامش‌بخش مانند تنفس عمیق و روش‌هایی برای تمدد اعصاب همچون مدیتیشن تمرکز کنند.

گروه خونی B: افراد دارای گروه خونی B غالبا از سیستم‌های گوارشی و ایمنی قوی برخوردار هستند. بهترین رژیم غذایی برای این گروه می‌تواند شامل مواد غذایی گیاهی، بیشتر گوشت‌ها و برخی فرآورده‌های لبنی باشد. این افراد بهتر است از مصرف گندم، ذرت، عدس و گوجه فرنگی خودداری کنند. پرداختن به تمرینات ورزشی ملایمی مثل پیاده روی، دوچرخه سواری، تنیس روی میز و شنا برای این گروه خونی مناسب است.

گروه خونی AB: رژیم غذایی بهینه برای افراد با این گروه خونی، ترکیبی از رژیم غذایی مناسب برای گروه‌های خونی A و B است. بهترین رژیم غذایی برای این افراد شامل مواد غذایی دریایی، لوبیا و تخم مرغ است. فعالیت فیزیکی متناسب برای این گروه نیز فعالیت‌های مناسب برای دو گروه A و B را شامل می‌شود.

گروه خونی O: رژیم غذایی مناسب برای گروه خونی O بر پروتئین‌های حیوانی متمرکز می‌شود. غلات و فرآورده‌های لبنی بهتر است در رژیم غذایی این افراد محدود شود. داشتن رژیم غذایی حاوی پروتئین بالا، مستلزم فعالیت‌های فیزیکی شدید شامل ورزش دو، ورزش‌های ایروبیک و سایر ورزش‌های سنگین است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها