در دنیای مدرن کنونی، شاید دشوار باشد که بتوانیم هم از خوردنی های خوشمزه لذت ببریم و هم مقدار لازم قند به بدن را تنظیم و کنترل کنیم. در بعضی از خوراکی هایی که هر روز آنها را میخوریم، میزان قند بیش از آنچه به نظر ما می رسد وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۰۱۵۳۱
مواد غذایی مصرفی روزمره ما حاوی چه مقدار قند می باشند؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اسپوتنیک، توصیه های مربوط به نحوه صحیح تغذیه روزانه، موضوعی است که روز به روز بیشتر مورد توجه کاربران اینترنت که تحرک کمتری دارند، قرار می گیرد. افراد گاهی از مقدار قند آنچه که مصرف می کنند آگاه نیستند. اگر بدانیم هر ماده ای چه میزان قند را به بدن می رساند، می توانیم مصرف آن را کمی متعادل کنیم.


به گفته بسیاری متخصص های تغذیه در سراسر جهان، مصرف میزان بالایی از قند و شکر و خوراکی های شیرین غیر طبیعی می تواند ریسک ابتلا به بیماری های مختلف را بالا ببرد که می تواند آسیبهای جدی به دندان ها، چاقی و در نهایت دیابت نوع دو باشد.

برای کنترل سطح قند خون، باید دقت کنیم و ببینیم که چه میزان قند در خوراکی هایی که در طی روز مصرف می کنیم وجود دارد. این کار به سلامتی بدن بسیار کمک خواهد کرد. در ویدئوهایی که سایت های اشتراک ویدئو منتشر می شود به همین موضوع می پردازد و مقدار قند موجود در خوراکی های مصرفی را به ما نشان می دهد.

مقدار قند موجود در شکلات هایی مانند تویکس و کیت کت حدود 7 حبه قند می باشد اما در میوه سیب 6 حبه قند وجود دارد.


در میوه پرتغال مقدار قند موجود 5 حبه می باشد که در موز نیز به همان میزان یافت می شود.
مقدار قند موجود در نان سفید 1 حبه می باشد حال آنکه در سس های قرمز باربیکیو می توان 33 حبه قند یافت.


در 1 لیوان آبمیوه معادل 4.5 حبه قند وجود دارد حال آنکه که در بستنی 10 حبه قند می توان یافت. مقدار قند در بیسکوییت های دایجستیو یا همان ساقه طلایی، 1 تا 3 حبه قند می باشد به همین دلیل است که بسیاری از متخصصان تغذیه از این نوع بیسکویت در برنامه رژیم های متقاضیان استفاده می کنند.


بیشترین قند را نوشابه به خود اختصاص داده است. در 1 لیوان نوشابه سیاه 15 حبه قند موجود است که این بدان معنی است که با خوردن یک لیوان نوشابه گویا 15 حبه قند را به طور یکجا خورده ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها