بوی تند و عجیب ادرار می تواند نشانه ای از سلامت درون بدن باشد. هرچه که ما می نوشیم به عنوان ادرار از کلیه عبور می کند و می تواند انعکاس یا زنگ خطری برای اتفاقاتی که در بدن رخ می‌دهد باشد.
کد خبر: ۱۰۰۱۵۰۷
دلایل بوی بد ادرار

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه خراسان، به طور کلی بدن انسان مکانیزم هشدار دهنده بروز خطر دارد.به عنوان مثال، قبل از تب کردن ممکن است احساس خستگی کنید و یا دچار سرماخوردگی شوید اما با احتیاط کردن می توانید از تب کردن جلوگیری کنید.به همین ترتیب، اختلالات دیگری نیز وجود دارند که نشانه هایی از بیماری های خاص هستند و نباید از آن ها چشم پوشی کرد . یکی از آن ها بوی بد ادرار است . در این مطلب به نقل از سایت ام اس ان، به چند دلیل بد بو یی ادرار اشاره شده است:

دیابت :


ادرار دارای بوی شیرین ودر عین حال تند، می تواند نشانه بیماری دیابت باشد. به احتمال زیاد قند خون اضافه موجود در خون باعث ایجاد این بو شده است.

مصرف بیش از حد قرص مولتی ویتامین:

ادراری که بوی نامطبوع مانند دارومی دهد، می تواند نشانه افراط در مصرف مکمل های مولتی ویتامین باشد. با مشورت پزشک دوز آن را کاهش دهید.

کم شدن آب بدن :

هنگامی که بدن دچار کمبود شدید آب می شود، ادرارغلیظ و بد بو می شود. پس مصرف آب را بالا ببرید.

نگه داشتن ادرار:

این عادت مضر می تواند به عفونت مثانه و بد بو شدن ادرارمنجر شود.

خوردن برخی سبزیجات :

اگر عادت به خوردن زیاد برخی سبزیجات مانند مارچوبه، شلغم، پیاز و سیر داریدخوب است بدانید آنزیم های موجود در آن می تواند باعث بد بو شدن ادرار شود.

عفونت مجاری ادراری :

عفونت مجاری ادراری یک عفونت باکتریایی است که روی اندام تناسلی تاثیر می گذارد. عفونت به وجود آمده می تواند وارد ادرار شود .

اگر دچار عفونت های باکتریایی یا قارچی آلوده شده باشید، عوامل عفونت زا می تواند به جریان ادرار راه پیدا کند و باعث بد بو شدن آن شود. بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

نارسایی کبد:

نارسایی کبد، یک بیماری جدی است که باعث غیر طبیعی شدن بوی ادرار می شود. کبد سبب شکسته شدن آمونیاک و تبدیل آن به اوره می شود. اوره نیز از طریق کلیه ها دفع می شود. زمانی که کبد مشکل داشته باشد و دچار نارسایی کبدی شده باشید، آمونیاک تجزیه نشده و ادرار بد بو می شود.

چند توصیه:


مصرف مرکبات و غذاهای حاوی ویتامین C را فراموش نکنید. این مواد غذایی به دلیل داشتن خاصیت اسیدی، بسیاری از عفونت های دستگاه ادراری را از بین می برد. به افراد میان سال و مسن توصیه می شود به طور سالیانه برای آزمایش ادرار به پزشک مراجعه کنند تا در صورت بروز مشکلات احتمالی ، این مشکلات بررسی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها