معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت:‌ هم اکنون همه به وزیر حمله کردند و من با دیدن تنهایی ایشان و حمله منتقدان یاد سریال مختار می‌افتم اما ما همگی باید از ایشان دفاع کنیم و وی بدانند که یک لشکر 100 هزار نفر پشتیبان و حامی داریم.
کد خبر: ۹۷۹۷۷۸
هاشمی مختار است و یک لشکر 100 هزار نفره دارد!/ وزیر بهداشت: جامعه پزشکی واسطه مردم و خدا هستند!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس علی‌اکبر سیاری معاون بهداشت در سومین جلسه شورای معاونین وزارت بهداشت، گفت:‌ در ابتدای سال اولویت‌ها را مشخص کردیم و در طول سال نیز به صورت مستمر آنها را دنبال کردیم، به همین دلیل امروز متن سخنرانی تعیین نکردم چون اولویت‌ها تغییر نکرده است.

وی افزود: یکی از اولویت‌های امسال استقرار کامل شبکه شهری بود. با همت همه دسترسی به خدمات فراهم شد به جزء دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه ایران بقیه نقاط دسترسی به خدمات برای آنها فراهم شد و این شبکه از طریق بخش خصوصی استقرار یافت. این آغاز راه است.

وی در خصوص نیروهای مراقبین سلامت،‌ گفت: آنچه همت می‌طلبد توانمندسازی و آموزش این نیروها است زیرا در صورت عدم پیگیری به سیستم آسیب وارد می‌کنند این افراد مانند بهورزان، ماهر نیستند، اما انگیزه دارند؛ هر اقدامی می‌کنیم در گروه پزشکی عده‌ای مخالفت می‌کنند به طور مثال اگر به نیروهای کارشناس روانپزشک بگوییم متخصصین روانپزشکان می‌گویند چرا لفظ کارشناس را برای این افراد استفاده کرده‌اید.

سیاری اضافه کرد:‌دولت پست جدیدی ایجاد کرده که ماماها، پزشک و ... در آن می‌توانند باشد و ما مشخص نکرده‌ایم که حتماً در این گروه ماماها قرار گیرند؛ یک نفر در فضای مجازی فیلمی درست کرده علیه معاونین بهداشت و ماماها را برای این امر بسیج نموده است در حالی که باید بدانند ما پست آنها را حذف نکرده‌ایم و کسی منکر خدمات آنها نشده است.

معاون بهداشت اضافه کرد: در سال 1354، زمانی که نیروهای بهورز مطرح شدند پزشکان نیز مخالفت کردند این موضوع همیشه بوده و خواهد بود و ما باید کار خود را به درستی انجام دهیم.

سیاری ادامه داد: سیستمی را برای بیماری‌های غیرواگیردار ایجاد کردیم در گذشته مشکل مراقب مادر و واکسیناسیون نداشتیم،‌اما بیماری‌های غیرواگیردار هزینه‌های درمان را بالا می‌برد به همین دلیل برنامه‌ای برای کنترل این بیماری‌ها ایجاد کردیم.

وی افزود: طبق 14 شاخص سازمان بهداشت جهانی ایران دومین کشور است و به همت شماها باید این راه ادامه یابد. در 4 شهرستان این موضوع را به صورت پایلوت ایجاد کردیم، نیروها آموزش دیدند،‌دسته خدمت تعریف شد و امروز طی دو جلسه این موضوع بحث می‌شود تا به زودی سیستم برنامه کنترل و پیشگیری برنامه‌های غیرواگیردار را در عمل پیاده کنیم.

معاون بهداشت در ادامه از شاخص دیگر کیفیت خدمت صحبت کرد و افزود: ما به دنبال بهبود کیفیت خدمت و رضایت مردم هستیم. بنده با دیدن مستند «ثریا» و حضور وزیر بهداشت یاد سریال مختار افتادم،‌مختار لشکر زیادی داشت اما در صحنه آخر در یک قلعه گیر افتاد به قدر جنگید تا کشته شد. همه به وزیر بهداشت حمله کردند و ما باید اینجا از ایشان دفاع کنیم، ما خیلی کار کردیم و باید جانانه بایستیم، کم لطفی است که از همه طرف به وی حمله شود؛ سریال مختار نباید تکرار شود، هاشمی نباید تنها شمشیرزنان را از پای در بیاورد.

سیاری اضافه کرد: کارگاهی طراحی شده است به اسم تسهیلات‌گری و ارتباطات، قلب پزشکی ارتباطات است،‌پرسنل ما باید بلد باشند تا به مردم با لب خندان ارائه خدمت دهند،‌کارگاه تسهیل‌گری را جدی بگیرید برای موفقیت باید روش مناسب برخورد با مردم را بدانید.

معاون بهداشت در بحث بعدی خود پرونده سلامت الکترونیک را مطرح کرد و گفت: هم اکنون از نظر پوشش جمعیتی این پرونده شهرهای شیراز،‌گناباد، قم، خراسان جنوبی و اردبیل 5 شهر اول هستند.

وی در ادامه این جلسه گفت: یکی از مسائل مبتلابه جامعه و رو به افزایش مسئله HIV است هم اکنون 50 کشور میزان رشد HIV خود را تا سقف 50 درصد کاهش دادند اما در کشورهای اسلامی و مدیترانه شرقی ایدز رو به افزایش است. موج سوم انتقال از طریق تماس جنسی و ابتلا زنان افزایش یافته است. ما این موضوع را در شبکه ادغام کرده‌ایم تا با پوشش کامل در شهر و روستا موارد جدید شناسایی، مراقبت و درمان شوند و امیدواریم به شعار 909090 در سال 2020 برسیم.

سیاری افزود: با پخش سریال پریا تعداد مراجعین به 18 برابر و تعداد تست‌ها به 4 برابر افزایش یافت به حدی که کمبود تست پیدا کردیم این به معنی است که در صورت اطلاع و آگاهی مردم مراجعات افزایش می‌ِیابد.

معاون بهداشت افزود:‌ دو مشکل عفونت حاد تنفسی فصلی داشتیم که تحت کنترل است و عفونت فوق حاد پرندگان که مورد انسانی تا به حال از این گزارش نشده است.

وی در پایان با تأکید مجدد بر تنها بودن هاشمی گفت: در سریال مختار در انتها مختار تنها و با یک نفر از یارانش جنگید و همه او را تنها گذاشتند اما باید همگی از طرح تحول دفاع کنیم تنها گذاشتن وزارت بهداشت درست نیست و آقای دکتر هاشمی باید بداند که یک لشکر 100 هزار نفری (معاونین بهداشت و زیرمجموعه) حامی و پشتیبان دارند.

این در حالی است که دیروز هم نقل قولی از محمد حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت منتشر شده بود که گفته بود مردم جامعه پزشکی را واسطه خود و خدا می دانند!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
۰
۰
چه حمله ای؟همه چی واضحه.از تخلف داروخانه ها بگیر تا كارمندان بهداشت و.....
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
۰
۰
جامعه پزشكان به مریض كه میرسن نسخه همدیگه رو پاره میكنن، اونوقت پشت تریبون وانت هندونه میزنن زیر بغل هم
درد بی درمان
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
۰
۰
وزیر بهداشت با این اظهارات فقط میخواد از زیر بار انتقادات در باره حقوق های كلان خودش و همقطارانش فرار كنه بدون اینكه توجیهی برای این دریافتیهای نا متعارف داشته باشه با این وضع فكر میكنید وزیر و جامعه پزشكی بجای ایفای رسالتی كه بهش قسم خورده به فكر وضع درمان كشور باشه؟ اگر هم باشه در قبالش دستمزد هنگفتی رو از مردم بی بضاعت طلب خواهد كرد.
نظر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
۰
۰
باید دو تا وزیر داشته باشیم یكی وزیر بهداشت مثل ایشون كه فقط حقوق پزشكان و كادر پزشكی رو حمایت می كنه و فقط دم پزشكان دم پزشكان رو می بینه یه وزیر دیگه كه اصلا نباید پزشك باشه و از خود مردم باشه و حقوق مردم رو حمایت كنه . مورد اول كه حقوق پزشكان رو حمایت كنه داریم ایشون هستند اما وزیر مردمی بهداشت نداریم .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها