قبح شکنی اینبار با طعم «قلیان های شارژی»

مد جدید قلیان های لاکچری

افراد سودجو و کارخانه های سازنده تولیدات دخانی هر روز با یک نو آوری و محصولی جدید به شکار سلامت مصرف کنندگان و جوانان می روند.
کد خبر: ۹۷۷۱۱۵
مد جدید قلیان های لاکچری

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،‌ کارشناسان هشدار می دهند پدیده جدیدی به نام قلیان شارژی(hookah pen) یا قلیان لاکچری به یک خطر جدی برای سلامت استفاده کنندگان بویژه جوانان تبدیل شده است.

گفتنی است، سازندگان این نوع قلیان که توسط باتری لیتیوم یا پورت usb شارژ می شود گروه سنی جوانان را هدف گرفته اند و با انواع تزئینات و رنگهای زیبا بر روی بدنه این محصول آنها را به مصرف آن ترغیب می کنند.
این قلیان دارای اسانس و طعم دهنده های ختلف با طعم میوه هایی چون هلو و لیمو است و باعث می شود مزه توتون و تنباکو احساس نشود و به همین دلیل فرد مصرف کننده بدون احساس ناراحتی به میزان زیاد از این وسیله و مواد سمی داخل آن استفاده می کند.
کارشناسان هشدار می دهند نیکوتین موجود در توتون و تنباکو بسیار خطرناک است و حتی برخی افراد با یک بار استفاده از آن مسموم شده و جان خود را از دست می دهند.
این وسیله به لحاظ نوع فناوری با سیگار الکترونیکی تفاوت دارد و بسیار خطرناکتر از آن است.
قبح شکنی اینبار با طعم «قلیان های شارژی»/ ترفند جدید سودجویان برای جذب جوانان
کارشناسان هزاران ماده سمی را در نیکوتین و ترکیبات آن شناسایی کرده اند که منجر به ابتلای افراد به انواع بیماری ها و مرگ می شود به همین دلیل به افراد توصیه می شود از مصرف این محصولات خودداری کنند زیرا برخلاف باور عوامانه خطر آن کمتر از سیگار و قلیان عادی نیست و چه بسا بسیار بیشتر است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها