بر اساس تحقیقات دانشگاه نیوزیلند؛

استفاده از مکمل ویتامین دی،‌ لزوما مفید نیست

هیچ مستندی وجود ندارد که نشان دهد مصرف مکمل های حاوی ویتامین دی یا افزایش سطوح خونی ویتامین دی، ‌به افزایش استحکام استخوان ها می انجامد.
کد خبر: ۹۷۵۳۲۷
استفاده از مکمل ویتامین دی،‌ لزوما مفید نیست
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از صدا و سیما ، محققان علوم پزشکی در نیوزیلند اعلام کردند هیچ دلیلی وجود ندارد که با مصرف مکمل های حاوی ویتامین دی و بالا بردن سطح این ویتامین در بدن، بتوانیم استحکام استخوان ها را نیز افزایش دهیم.
موضوع استفاده از مکمل های ویتامین دی همواره مورد بحث بوده است به نحوی که سازمان خدمات پیشگیری آمریکا به زنان یائسه توصیه می کند برای جلوگیری از شکستگی ها، لازم نیست از مکمل های حاوی ویتامین دی و کلسیم استفاده کنند.
ولی سازمان هایی همچون کمیته علمی تغذیه انگلیس همچنان به مصرف مکمل های حاوی مقادیر اندک ویتامین دی در فصل پاییز و زمستان معتقد است.
ولی اکنون دکتر مارک جی بولاند و همکارانش در دانشگاه اوکلند در نیوزیلند می گویند هیچ مستندی وجود ندارد که نشان دهد مصرف مکمل های حاوی ویتامین دی یا افزایش سطوح خونی ویتامین دی، ‌به افزایش استحکام استخوان ها می انجامد.
به گزارش پایگاه خبری وب ام دی در اینترنت، بدن انسان ویتامین دی را بعد از قرار گرفتن در معرض نور خورشید می سازد و می توان این ماده مهم را همچنین در غذاهایی همچون شیر ، ماهی و تخم مرغ یافت.
ویتامین دی به انسان کمک می کند استخوان های قوی داشته باشد و این کار را با جذب کلسیم و همچنین حفظ سطوح طبیعی کلسیم و فسفر انجام می دهد.
این ویتامین ، محلول در چربی است و سطوح پایین آن با اضافه وزن و چاقی شکمی همراه هستند.
ولی دانشمندان حتی بعد از در نظر گرفتن عواملی همچون توده بدنی ، فعالیت بدنی ، سن ، جنس ، نژاد و قومیت و سطوح اجتماعی اقتصادی نیز دریافتند ارتباط معنی داری بین سطوح پایین ویتامین دی خون و سطح پایین سلامت در نوجوانان وجود دارد.
نوجوانانی که سطوح پایین ویتامین دی دارند به میزان چهار برابر بیشتر از دچار سندروم متابولیک می شوند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها