معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی خبر منتشر شده در مورد تایید واکسن سرطان از سوی این معاونت را تکذیب کرد و گفت: وزارت بهداشت هیچ واکسن سرطان را تایید نکرده است.
کد خبر: ۹۶۸۸۵۸
وزارت بهداشت هیچ واکسن سرطان را تایید نکرده است
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا ، دکتر رضا ملک زاده روز دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: گروهی از محققین تحقیقی در مورد تولید واکسن سرطان در مرحله حیوانی انجام و نشان دادند که ممکن است واکسنی در آینده برای پیشگیری از سرطان موثر باشد اما تایید این مسئله نیاز به یک زمان 10 تا 15 ساله دارد.


** معرفی متخلفان پرونده مقالات علمی به مراجع قضایی


معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: اخیرا 58 مقاله ایرانی از بین 40 هزار مقاله ای که سالانه از سوی ایران در نشریات معتبر بین المللی منتشر می شود، از فهرست این نشریات حذف شده است.


ملک زاده با بیان اینکه تعداد مقالات حذف شده تنها هفت صدم درصد از مقالاتی است که سالانه از سوی ایران در نشریات بین المللی منتشر می شود، توضیح داد: پدیده حذف مقالات از نشریات بین المللی یک پدیده معمول در همه جای دنیا است که به صورت روزانه اتفاق می افتد.


وی افزود: این مقالات حذف شده از سوی یک موسسه انتشاراتی که مورد تایید هیچ مرجع علمی نیست، منتشرشده است و همه افراد دست اندرکار آن شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده اند تا مورد موآخذه قرار گیرند.


ملک زاده ادامه داد: از همه افرادی که در این مقالات نامشان درج شده است، دعوت کرده ایم تا از خود دفاع کنند و متوجه شدیم بیشتر اعضای هیات علمی که نامشان در فهرست این مقالات است از این قضیه هیچ اطلاعی نداشتند اما در مواردی که قصور انجام شده بود با آنها برخود لازم صورت گرفته و امتیازاتی که این افراد به ناحق از طریق انتشار این مقالات دریافت کرده اند، از آنها پس گرفته شد.


معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: این مساله هیچ خللی در فرایند علمی و تحقیقاتی کشور ایجاد نمی کند؛ 400 نفر از دانشمندان ایرانی جزء پراستنادترین محققان دنیا هستند که نام هیچ یک از آنها در فهرست این 58 مقاله نیست.

** احتمال ابتلای 25 درصد جمعیت ایران به دیابت طی 10 سال آینده


معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: 25 درصد جمعیت ایران قندخون بالای 100 دارند که طی پنج تا 10 سال آینده در صورت اصلاح نکردن سبک زندگی خود به دیابت مبتلا شوند.


ملک زاده افزود: در حال حاضر حدود 10 درصد از جمعیت ایران به دیابت مبتلا هستند و اگر همین روند ادامه یابد، در آینده نزدیک با شمار بسیار زیادی از مبتلایان به دیابت مواجه خواهیم شد.


وی ادامه داد: میزان ابتلا به دیابت در ایران نسبت به 20 سال گذشته سه و نیم برابر شده است که دو عامل کم تحرکی و چاقی و اضافه وزن از عوامل اصلی آن به شمار می روند.


ملک زاده در مورد پرخوری اظهار کرد: قشر مرفه جامعه روزانه 3 هزار و 500 کالری و طبقه متوسط و پائین جامعه روزانه 2 هزار و 500 کالری از طریق موادغذایی دریافت می کنند.


وی ادامه داد: همچنین در مقایسه ایران با سایر کشورها، مردم ایران جزو کم تحرک ترین جوامع دنیا به شمار می روند.


ملک زاده با بیان اینکه دیابت باعث بروز بسیاری از عوارض و مشکلات مانند نارسایی کلیه، نارسایی کبد، نابینایی، قطع عضو و پیوند کلیه می شود، تاکید کرد: افراد به صورت دوره ای قندخون خود را بررسی کنند، وزن خود و دریافت کالری راکه بیشتر از طریق مصرف نان و برنج حاصل می شود، کنترل کنند.


وی همچنین تاکید کرد که افراد پنج روز در هفته و هر روز 30 تا 45 دقیقه ورزش و فعالیت بدنی داشته باشند به صورتی که ضربان قلب آنها تاحدودی افزایش یابد و تعریق داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها