در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح شد ؛

کبد ساکنان این سه شهر چرب تر است! / +توصیه های غذایی

عملکرد درست کبد برای سلامت کلی بدن حیاتی است. یک کبد ناسالم، عوارض زیادی دارد که برخی از آنها زندگی فرد را تهدید می‌کنند. عادات نامناسب تغذیه‌ای باعث می‌شود بافت‌های چربی اطراف کبد تشکیل شود.
کد خبر: ۹۶۸۸۰۲
علامت های کبد سمی چیست؟

به گزارش جام جم آنلاین ، این بافت‌ها بر عملکرد موثر کبد، بویژه در از بین بردن سموم تاثیر می‌گذارند. این شرایط می‌تواند تاثیرات نامطلوب و حتی خطرناکی برای سلامت فرد داشته باشد. این موارد، برخی علائم درست عمل‌نکردن کبد است.

مه مغزی

مه مغزی یک اصطلاح کلی است که برای توضیح عملکرد ادراکی پایین‌تر از حد مطلوب به کار می‌رود. علائم مه مغزی شامل نداشتن توانایی تمرکز، کاهش آگاهی، مشکلات حافظه، بی‌توجهی به جزئیات و ناتوانی در تفکر و استدلال است. بنیاد کبد آمریکا می‌گوید، سموم می‌توانند در بخش‌هایی از مغز انباشته شوند و علائمی را که ذکر شد، ایجاد کنند. مه مغزی می‌تواند از علائم اصلی بیماری‌های کبدی باشد.

خستگی مزمن

خستگی غیرعادی طولانی و مکرر، یکی از معمول‌ترین نشانه‌های سمی شدن کبد است. تجمع سموم در کبد متابولیسم ماهیچه را مختل می‌کند و به گرفتگی، درد و خستگی فیزیکی منجر می‌شود. خستگی مزمن می‌تواند به بی‌ثباتی ذهنی و عاطفی و در نتیجه عوارضی مثل افسردگی منجر شود.

علائم آلرژی

یک کبد سالم پادتن‌هایی تولید می‌کند که آلرژن‌های داخل کبد را از بین می‌برد، اما یک کبد ناسالم به جای از بین بردن عوامل آلرژی‌زا آنها را ذخیره می‌کند. فعال‌شدن مکانیسم دفاعی مغز علیه تهدید این آلرژن‌ها باعث تولید هیستامین می‌شود و فرد را دچار علائم آلرژی مثل سردرد و خارش پوست می‌کند.

پرفشاری خون

احتمال این که فرد دارای کبد چرب و دچار پرفشاری خون باشد، بیشتراست. یک کبد چرب در کنار فشار خون بالا می‌تواند تاثیرات بسیار نامطلوبی برای بدن داشته باشد.

تعریق زیاد و بوی بد بدن

کبد یک اندام بزرگ است و وقتی دچار پرکاری شود، به طور طبیعی گرمای زیادی آزاد می‌کند. در نتیجه بدن دچار تعریق شده، تعریق زیاد نیز به بوی بد بدن منجر می‌شود.

کبد می‌تواند تا حدودی خودش را درمان کند. با عادات سالم غذایی مثل مصرف منابع فیبری، پروتئین‌های با کیفیت، چربی‌های سالم و غلات کامل به کبدتان در خوددرمانی کمک کنید. برخی داروها و مکمل‌ها می‌توانند عوارضی برای کبد داشته باشند. در مصرف آنها به این نکته توجه کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها