این روزها محصور شدن پل‌های هوایی با تابلوهای تبلیغاتی این اماکن را به محلی ناامن برای تردد شهروندان تبدیل کرده است و مردم خواستار پیگیری مسئولان شهر برای رفع نا امنی هستند.
کد خبر: ۹۶۷۹۱۸
تولد آسیب‌های اجتماعی در پل‌های هوایی + عکس

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، پل‌های هوایی به منظور تامین امنیت جانی عابران پیاده سال‌هاست که به خدمت بشر آمده و در بسیاری از کلانشهرهای کشور انواع مختلفی از این پل‌ها ساخته و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

اما این روزها و با محصور شدن پل‌های هوایی در خیابان‌ها با تابلوهای تبلیغاتی، این مکان که قرار بود فضایی برای تامین امنیت جان عابران پیاده باشد با حضور برخی از معتادان، تکدی گران، سارقان به محلی نا امن برای عابران پیاده تبدیل شده است.

مصداق این مدعا را می‌توان با کمی دقت در نحوه استفاده از این پل‌ها به ویژه در ساعات شبانگاهی مشاهده کرد. با کمی تامل می‌توان دریافت که بسیاری از شهروندان و به ویژه بانوان در ساعاتی که هوا رو به تاریکی می‌رود احتمال تصادف با خودروها در هنگام عبور از عرض خیابان را به تردد بر روی پل‌هایی که این روزها دیگر محیطی امن نیست، ترجیح می‌دهند.

البته به غیر از مسئله تابلوهای تبلیغاتی، برخی پل های هوایی در شهر اصفهان دارای حفاظ آهنی در قسمت راه پله هاست که این مسئله نیز دید در شب را برای عابران دشوار و ترس برای عبور در ساعات خلوت روز و شب را برای بانوان و سالمندان بیشتر کرده است.

عبور از عرض خیابان و تصادف را به عبور از پل هوایی ترجیح می‌دهم

در این راستا مریم کرباسی، یکی از ساکنان خیابان پروین که مجبور است برای رفتن به منزلش هر شب از روی پل هوایی عبور کند، با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت امنیتی پل‌های هوایی در سطح شهر می‌گوید: من صبح و شب و برای رفت و آمد به منزل و محل کار مجبور به عبور از روی پل‌های هوایی در خیابان پروین هستم و این در حالی است که مدت‌هاست و به دلیل مشاهده برخی از آسیب‌های اجتماعی بر روی این پل و همچنین اتفاقی که برایم افتاد دیگر حاضر به تردد از روی این پل‌های هوایی نیستم.

وی که معتقد است تا قبل از نصب تابلوهای تبلیغاتی بر روی پل‌های هوایی امنیت این پل‌ها خوب بوده است، اضافه می‌کند: این در حالی است که با نصب این تابلوها و از بین رفتن دید بیرونی به این پل‌ها نا امنی در این محیط نیز ایجاد شده است.

این شهروند اصفهانی که معتقد است وضعیت نظافتی و خدمات دهی پل‌های هوایی در اصفهان نسبت به دیگر کلانشهرهای کشور مناسب‌تر است، ادامه می‌دهد: مسئولان باید هر چه زودتر برای تامین امنیت این اماکن نیز چاره‌ای بیندیشند.

تامین امنیت پل‌های هوایی بر عهده بهره برداران است

اما علیرضا صلواتی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان به وجود دو نوع پل هوایی در اصفهان اشاره می‌کند و می‌گوید: بسیاری از پل‌های هوایی در اصفهان معمولی و حدود ۲۸ پل نیز به صورت مکانیزه در شهر اصفهان فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه پل‌های هوایی در اصفهان به لحاظ روشنایی در شب در شرایط مناسبی است، می‌افزاید: حفظ و نگهداری پل‌های عابر پیاده بر عهده پیمانکاران و بهره برداران است و بر اساس سیاست‌هایی که تعریف شده شهرداری در حفظ و نگهداری پل‌های هوایی وظیفه‌ای ندارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان همچنین به فعالیت تیم بازرسی برای نظارت بر فعالیت پل‌های هوایی در سطح شهر اصفهان اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: زمان فعالیت پل‌های هوایی مکانیزه در سطح شهر اصفهان از ساعت شش صبح تا ۲۲ تعیین شده است و از این رو پیمانکاران تنها باید در این ساعات به شهروندان خدمات ارائه کنند.

وی تصریح می‌کند: پیمانکاران باید در زمانی خارج از زمان تعریف شده برای فعالیت پل‌ها اقدامات تاسیساتی و تعمیرات را بر روی پل‌های عابر پیاده انجام دهند.

صلواتی که معتقد است تامین امنیت پل‌های هوایی نیز بر عهده پیمانکاران است، اضافه می‌کند: از این رو پیمانکاران باید با تامین نگهبان به صورت ۲۴ ساعته امنیت پل‌های هوایی در اصفهان را افزایش دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از این پس شهرداران مناطق با پیمانکاران پل‌های هوایی ارتباط مستمری را خواهند داشت، ادامه می‌دهد: دو اکیپ نظارتی نیز فعالیت پیمانکاران پل‌های هوایی اصفهان را به صورت ساعته بررسی خواهند کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در ادامه با بیان اینکه از این پس تغییر رویکردی در انعقاد قرار داد با پیمانکاران پل‌های هوایی در شهر اصفهان ایجاد خواهد شد،‌ ابراز می‌کند: از این پس بر روی امنیت،‌ استانداردسازی و نظافت پل‌های هوایی در اصفهان نظارت جدی‌تری صورت خواهد گرفت.

وی تصریح می‌کند: طی دو سال گذشته در حوزه بهره برداری از پل‌های هوایی در شهر اصفهان در اماکن مناسب اقدامات خوبی صورت گرفته است.

در صورت شکایت مردمی امنیت پل‌ها رسیدگی می‌شود

سرهنگ جهانگیر کریمی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص تامین امنیت پل‌های هوایی اظهار می‌کند: در این خصوص تاکنون گزارشی در خصوص ایجاد مزاحمت برای شهروندان نداشته‌ایم.

وی در خصوص برنامه نیروی انتظامی برای تامین امنیت این اماکن ابراز می‌کند: در این راستا باید توجه داشته باشیم که در صورت اعلام گزارش از سوی شهروندان پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان که معتقد است نیروی انتظامی نمی‌تواند برای تامین امنیت بر روی پل هوایی نیرو استخدام کند، می‌گوید: در این راستا سعی بر آن خواهیم داشت تا در گشت‌های انتظامی بازدید از پل‌های هوایی را نیز در دستور کار قرار دهیم.

اما در این راستا باید به اتفاقاتی که در ماه‌های اخیر بر روی پل‌های هوایی اصفهان رخ داده نیز گریزی بزنیم که در بین آنها می‌توان به خبر قصد خودکشی داشتن دانش‌آموزی بر روی پل‌ هوایی در اصفهان اشاره کرد که با حضور به موقع تعدادی از شهروندان ناکام ماند و انواع حوادث و اتفاقاتی که ممکن است در آینده شاهد آن باشیم.

از این رو ضروری است که مسئولان شهری در هنگام آغاز بکار ساخت پل‌های هوایی تامین امنیت اجتماعی این اماکن را نیز مورد توجه قرار دهند تا از توسعه آسیب‌های اجتماعی که امروز در دیگر اماکن شاهد آن هستیم بر روی پل‌های هوایی رخ ندهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها