هر ساله با شروع فصل سرما تزریق واکسن آنفلوآنزای فصلی برای حفاظت افراد در برابر این بیماری ویروسی انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۴۹۵۱۲
نکاتی درباره واکسن آنفلوآنزا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا ، آنفلوآنزا بیماری تنفسی است که از ویروس آنفلوآنزا ناشی می‌شود. علائم شایع این بیماری شامل تب، سرفه، گلودرد، آب ریزش بینی، درد ماهیچه‌ای و احساس خستگی است.

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا از آنجایی که نسخه‌های این ویروس در حال تغییر است هر سال بر اساس پیش بینی‌های انجام گرفته در مورد چگونگی رشد و تکامل نسخه ویروسی جدید، واکسن‌ تازه‌ای تولید می‌شود.

سایت مدیکال دیلی در همین رابطه به بررسی چند نکته در ارتباط با تزریق واکسن آنفلوآنزا پرداخته است:

این واکسن با استفاده از فناوری مبتنی بر تخم‌مرغ یعنی با مقادیر اندکی از پروتئین تخم مرغ تولید می‌شود و در گذشته کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا پیشنهاد می‌کردند افرادی که به تخم‌مرغ حساسیت دارند تا ۳۰ دقیقه پس از دریافت این واکسن، تحت مراقبت باشند اما در انواع جدید این واکسن این نگرانی وجود ندارد.

همچنین کارشناسان این مرکز تاکید دارند که امسال اسپری‌های استنشاقی آنفلوآنزا برای هیچ کس توصیه نمی شود چرا که بنابر اطلاعات جدید این اسپری‌ها بین سال‌های 2013 تا 2016 تاثیر چندانی نداشته‌اند.

پزشکان به افراد توصیه می‌کنند با شروع فصل پاییز واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند و پس از آن تقریبا دو هفته طول می‌کشد تا بدن در برابر آنفلوآنزا ایمن شود.

از دیگر توصیه‌های پزشکان این است که کودکان زیر شش ماه نباید واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند. همچنین افرادی که در گذشته به این واکسن واکنش‌های آلرژیک شدید داشته‌اند باید از تزریق آن خودداری کنند.

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا مطالعات نشان می‌دهد تزریق واکسن‌های آنفلوآنزا در تمام دوران بارداری برای زنان بی‌خطر است همچنین واکسیناسیون در دوران بارداری کمک می‌کند تا کودک در برابر آنفلوآنزا و زمانی که اجازه تزریق آن را ندارد محافظت شود.

همچنین در پاسخ به این سوال که آیا فرد با تزریق این واکسن دچار آنفلوآنزا می‌شود کارشناسان تاکید دارند که ویروس‌های موجود در واکسن آنفلوآنزا غیرفعال هستند و این امکان وجود ندارد که افراد با تزریق این واکسن دچار آنفلوآنزا شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها