سفید کردن دندان‌ها روشی است برای تغییر رنگ دندان اما معمولاً برخی از بیماران این شیوه درمانی را با جرم‌گیری اشتباه می‌گیرند. درحالی که این دو درمان دارای نتایج کاملاً متفاوت هستند.
کد خبر: ۹۴۳۷۶۳
آیا سفید کردن دندان‌ها روش قابل اعتمادی است؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه ایران ، داشتن دندان‌های سفید و درخشان یک برتری و عامل مهمی در زیبایی فرد محسوب می‌شود و کمتر کسی را می‌توان یافت که چنین آرزویی نداشته باشد.برای رسیدن به این آرزوی دوست داشتنی برخی به سراغ روش‌های خانگی می‌روند و مثلاً پوست موز یا توت فرنگی را امتحان می‌کنند؛ برخی دیگر نیز به دنبال روش‌های جدید علمی و دندانپزشکی می‌روند.

این در حالی است که همواره این سؤال مطرح می‌شود که آیا این روش‌ها که مستلزم پرداخت هزینه و صرف زمان هستند و تا به امروز نیز توانسته‌اند طرفداران بسیاری برای خود دست و پا کنند، تا چه حد تأثیر‌گذار و قابل اعتماد خواهند بود؟

دکتر فاخته فرشچی، می‌گوید: سفید کردن دندان‌ها روشی است برای تغییر رنگ دندان اما معمولاً برخی از بیماران این شیوه درمانی را با جرم‌گیری اشتباه می‌گیرند. درحالی که این دو درمان دارای نتایج کاملاً متفاوت هستند.

این جراح دندانپزشک می‌افزاید: در این شیوه درمانی به طور استاندارد 2 تا 3 درجه رنگ دندان‌ها سفیدتر می‌شود اما باید بدانید که به مرور زمان، مقداری جزئی از این سفیدی کاسته می‌شود.به گفته دکتر فرشچی، میزان سفید شدن دندان‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که از میان آنها می‌توان به جنس دندان، ‌سن بیمار، نوع بدرنگی، میزان استفاده از سیگار و حتی رژیم غذایی بیمار اشاره کرد. به همین دلیل این شیوه درمانی زیبایی در همه بیماران نتیجه یکسانی نخواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به شیوه‌های سفید کردن دندان‌ها، عنوان می‌کند: به طور معمول دندان‌ها به چند روش سفید می‌شوند. شیوه نخست در داخل مطب و توسط دندانپزشک انجام می‌شود. اما در شیوه دوم سفید کردن دندان‌ها، دندانپزشک وسایلی را در اختیار بیمار قرار می‌دهد تا در داخل خانه با استفاده از آنها بتواند به رنگ مطلوب و مورد علاقه برای دندان‌هایش دست یابد.اما استاندارد‌ترین روش برای سفیدکردن دندان‌ها بهره‌گیری از روش مختلط است.

طی این روش در یک جلسه یک ساعته داخل مطب، دندانپزشک اقدام‌های لازم برای تغییر رنگ دندان را انجام می‌دهد و پس از آن مواد مخصوص سفید کردن دندان‌ها در داخل خانه و قالبی را که از دندان‌های بیمار تهیه کرده است در اختیار وی قرار می‌دهد. بیمار بعد از سفید کردن دندان در مطب می‌تواند به مدت 4 ساعت در روز برای مدت یک هفته سفید کردن دندان‌ها را در خانه ادامه دهد.

ادامه سفید کردن دندان در خانه به ماندگاری بیشتر رنگ روشن ایجاد شده در دندان منجر می‌شود.دکتر فرشچی تأکید می‌کند: سفید کردن دندان‌ها در بیماران دارای حساسیت دندانی، بیماران با لثه‌های تحلیل رفته یا مبتلایان به مشکلات گوناگون لثه توصیه نمی‌شود، چراکه این شیوه درمانی برای این دسته از بیماران عوارض شدیدتری به همراه خواهد داشت.

این جراح و دندانپزشک در خاتمه با اشاره به اینکه سفید کردن دندان‌ها درمان دائمی نیست، خاطرنشان می‌کند: ممکن است به دلایل مختلف رنگ سفید دندان‌ها کمی تیره شود و بیمار سالی یک بار نیاز به تجدید درمان ضعیف تری داشته باشد.از میان دلایل تیره شدن رنگ دندان می‌توان به دلایلی چون استفاده از نوشیدنی‌های تیره رنگ مثل قهوه و نوشابه و همچنین استعمال سیگار اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها