معمولا در طب مدرن، آنتی‌بیوتیک‌ها درمانگر همه دردها شناخته می‌شوند. هرچند کاربرد این آنتی‌بیوتیک‌ها در طول حدود 80 سال گذشته موفقیت زیادی داشته است، اما تحقیقات نشان می‌دهد مصرف این داروها بدون عواقب نیست.
کد خبر: ۹۳۵۰۲۸
آنتی‌بیوتیک‌ها دشمن ایمنی بدن

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در مطالعه تازه‌ای پی بردند کنترل انسان بر بیماری‌های میکروبی درحال کاهش است. در واقع، باکتری‌ها نسبت به آنتی‌بیوتیک‌ها مقاوم می‌شوند و شروع به گسترش می‌کنند. اما مقاومت باکتری‌ها نسبت به آنتی‌بیوتیک‌ها فقط یکی از نقاط ضعف استفاده از این داروها و البته جنبه نگران‌کننده است. اما اگر آنتی‌بیوتیک‌ها به عنوان مثال از عملکرد سیستم ایمنی بدن جلوگیری کنند چه اتفاقی می‌افتد؟

همزیستی انسان با باکتری‌ها بخش جدانشدنی سلامت انسان است و این میکرو‌ارگانیسم‌ها تاثیرات عمیقی بر سلامت ما دارند. اما از آنجا که باکتری‌های مفید هم، باکتری هستند از آنتی‌بیوتیک‌ها تاثیر می‌پذیرند.

آنتی‌بیوتیک‌ها نمی‌توانند میان باکتری‌های بد و خوب تمایز قائل شوند، بنابراین همه آنها را می‌کشند. تحقیقات نشان داده‌اند باکتری‌ها نقش مهمی در سیستم ایمنی ما دارند. براین اساس به نظر می‌رسد استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها به آسانی می‌تواند بر تعادل و عملکرد سیستم ایمنی بدن تاثیر بگذارد. این تاثیر کاملا به آسانی و از طریق از بین بردن جمعیت طبیعی باکتری‌هایی که در اندام‌های داخلی بدن وجود دارند، صورت می‌گیرد.

نتایج این بررسی‌ها نشان می‌دهد گاهی درمان‌های طبیعی می‌توانند بسیار موثرتر از مصرف داروها باشند.

منبع: newstarget.com

مترجم‌: یاسمین مشرف

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها