یک مطالعه جدید نشان می‌دهد خواندن کتاب طول عمر را تا دو سال افزایش می‌دهد. هر چقدر زمان کتاب خواندن بیشتر باشد تاثیر آن بر افزایش طول عمر بیشتر خواهد بود. محققان دانشگاه ییل آمریکا دریافته‌اند خواندن کتاب می‌تواند تا 23 درصد بر طول عمر افراد بیفزاید.
کد خبر: ۹۳۳۶۰۷
کتاب بخوانید، بیشتر عمر کنید

در این بررسی، افرادی که به طور متوسط 3/5 ساعت در هفته کتاب می‌خواندند در مقایسه با بزرگسالانی که عادت به مطالعه نداشتند 17 درصد احتمال مرگ کمتری در طول 12 سال مطالعه نشان دادند. همین طور احتمال مرگ کسانی که بیش از 3/5 ساعت در هفته مطالعه می‌کردند، 23 درصد کمتر گزارش شد. به طور کلی بزرگسالانی که کتاب می‌خواندند در طول 12 سال مورد مطالعه، تقریبا دو سال بیشتر از کسانی که عادت به خواندن نداشتند طول عمر داشتند. در گزارش این محققان عنوان شد کتاب خواندن در میان زنان، افراد دارای تحصیلات دانشگاهی و افراد دارای درآمد بالاتر معمول‌تر است. همچنین نشان داده شد بزرگسالانی که مجله و روزنامه مطالعه می‌کنند نیز طول عمر بیشتری نسبت به کسانی که مطالعه نمی‌کنند دارند. با این حال تاثیر مطالعه مجله و روزنامه کمتر از مطالعه کتاب عنوان شد.

پژوهشگران می‌گویند تاثیرات مطالعه می‌تواند به دلیل فواید شناختی آن باشد. هرچند به مطالعات بیشتری در این زمینه نیاز است، اما یافته‌های به دست آمده به احتمال زیاد مورد استقبال دوستداران کتاب قرار خواهد گرفت.

منبع: medicalnewstoday.com

مترجم: یاسمین مشرف

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها