معاون آموزشی بیمارستان رازی مطرح کرد:

هشدار نسبت به بیماری های منتقله از آب استخرهای آلوده

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و معاون آموزشی بیمارستان رازی با اشاره به آلودگی های آب استخر که جزء بیماری های منتقله و واگیردار به شمار می رود، گفت: بیماری های منتقله از آب استخر به چند دسته کلی تقسیم می شود.دسته مهم این بیماری ها،بیماری قارچی است برخی قارچ های سطحی پوست بعد از انتقال زایده هایی را روی پوست ایجاد می کند که ناشی از آلودگی آب استخر است.
کد خبر: ۹۲۵۷۵۲
هشدار نسبت به بیماری های منتقله از آب استخرهای آلوده

به گزارش جام جم آنلاین ، دکتر امیر هوشنگ احسانی متخصص پوست و مو در گفت و گو با آستان و دسته بندی بیماری های واگیرداری که از آب استخر انتقال می کند گفت:افرادی که به بیماری قارچی سطح پوست مبتلا هستند با ورود به استخر آب را آلوده می کنند و با توجه به اینکه قارچ ها در محیط آب تا ساعت های طولانی زنده می مانند افراد دیگر را نیز مبتلا می کنند .این افراد به طور ثانویه به قارچ سطح پوست مبتلا شده و در ناحیه تنه،کشاله ران،پا،ناخن و سر دچار مشکلات قارچی خواهند شد.

این استاد دانشگاه با اشاره به دمپایی های مشترک در استخرها و انتقال بیماری افزود:استفاده از دمپایی های مشترک و ورود به حوضچه آب و کلر در ابتدای استخرها می تواند مخزنی برای نگهداری قارچ ها باشد و افراد نیز از این طریق به بیماری های قارچی آلوده می شوند.

دکتر احسانی در ادامه بیان کرد:حوله هایی که استریل نمی شوند در استخرها اگر به طور مشترک مورد استفاده قرار گیرد قارچ سطح پوست را به راحتی انتقال می دهد.

معاون آموزشی بیمارستان رازی بیان کرد:دسته دوم بیماری های منتقله از آب استخر،ویروس هاست.ویروس عامل زگیل و بیماری مولوسکوم مدت های طولانی در آب مانده و در محیط های مرطوب شروع به رشد تکثیر می کند.افرادی که به زگیل کف پا مبتلا هستند با ورود به آب استخر این بیماری را منتشر می کنند و افرادی که مستعد هستند به محض قرار گرفتن در آب آلوده به زگیل کف پا مبتلا می شوند و ممکن است تا ماه ها روند درمانی ادامه داشته باشد.

احسانی با اشاره به دسته سوم بیماری های منتقله از آب استخر افزود:دسته سوم بیماری های میکروبی به شمار می روند.عامل بیماری زرده زخم به راحتی از آب استخر به افراد منتقل می شود.افرادی که به زرده زخم و عفونت فعال مبتلا هستند با ورود به آب استخر این بیماری را منتشر می کنند و افراد دیگر به راحتی دچار عفونت زرده زخم می شوند.

وی در ادامه تصریح کرد:مواد ضد عفونی کننده در آب استخر(کلر و...) در برخی مراکز به مقدار زیاد مورد مصرف قرار می گیرد و چون سنجش کلرزنی مطلاق استاندارد نیست تزریق کلر افراطی در آب استخر تحریکات پوستی را افزایش می دهد و افرادی که دچار خارش پوستی و اگزما هستند مشکلات شان تشدید می شود.

دکتر احسانی در پایان با اشاره به اینکه مسئولین استخر و افرادی که تعمیرات را به عهده دارند باید توجه بیشتری نسبت به این گروه از بیماری های منتقله داشته باشند، خاطر نشان کرد:افرادی که به عفونت های پوستی مبتلا هستند بهتر است گواهی سلامت ارائه دهند تا این بیماری های منتقله در وسعت وسیع منتشر نشود و اجبار به داشتن گواهی سلامت باید از سوی مسئولان استخرها مورد بررسی و جدیت قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها