متخصص گوارش گفت: زمانی که فرد دچار معده درد و سوء هاضمه می‌شود بهتر است غذاهایی بخورد که باکتری‌های سالم موجود در دستگاه گوارش افزایش یابد و در این زمینه، کلم و ماست بسیار مفید هستند.
کد خبر: ۹۱۹۵۷۷
التیام دردهای معده با خوردن ماست و کلم

به گزارش جام جم آنلاین ، زهرا سعدیانی گفت: زمانی که فرد دچار معده درد و سوء هاضمه می شود، بهتر است غذاهایی بخورد که باکتری های سالم موجود در دستگاه گوارش افزایش یابد مثلا ماست حاوی برخی از انواع این باکتری های سالم است.

وی افزود: کلم نیز به ترویج و رشد باکتری های سالم در روده بزرگ کمک می کند. همچنین کلم نوعی فیبر دارد که هضم نمی شود و به از بین بردن ضایعات و نگه داشتن حرکات روده به صورت منظم کمک می کند.

این متخصص گوارش گفت: کلم رنده شده وآب پز با سرکه نیز بسیار خوب و مفید است. مصرف گوشت مرغ و ماهی بهتر از سایر گوشت ها است چون چربی کمتری دارد و بهتر هضم می شود.

سعدیانی ادامه داد: غلات کامل مانند نان کامل گندم، جو و برنج قهوه ای، منبع خوبی از فیبر هستند که کمک زیادی در هضم و گوارش می کنند.

این متخصص گوارش گفت: مصرف عرق نعناع یا دم نوش نعناع و بابونه نیز خوب است. گذاشتن کیسه آب گرم درد معده را بهتر می‌کند. مصرف زیره سیاه و سبز در غذاها و زنجبیل هم توصیه می شود.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها