• 2 0
  • 0

12 گام سریع برای کاهش وزن

یکشنبه 29 فروردین 1395 ساعت 12:42
کاهش وزن و رسیدن به اندامی مناسب اصول خاصی دارد و حفظ سلامتی حین کاهش وزن بسیار مهم و ضروری است.
به گزارش جام جم سرا ، کاهش یا افزایش وزن و رسیدن به تناسب اندام آرزوی هر فردی است و بسیاری افراد برای رسیدن به آن به هر کاری متوسل می‌شوند و گاهی اوقات به سلامتی بدن خود آسیب می‌رسانند و در بسیاری موارد به طور مجدد وزن قبلی آن‌ها باز می‌گردد.
کاهش وزن اصولی دارد و توجه نکردن به این اصول علاوه بر کاهش موفقیت در این راه سبب آسیب به سلامت روحی و جسمی می‌شود. برای رسیدن به وزنی مطلوب و بدنی سالم اصول زیر را به خاطر بسپارید:
1.روزانه مواد و وعده‌های غذایی تان را یادداشت کنید تا پرخوری نکنید.
2.غذاهای پرکالری و چرب و قندی را از برنامه غذایی‌تان حذف کنید و دست کم آن را کاهش دهید.
3.تعداد دفعات مصرف وعده‌های غذایی‌تان را افزایش دهید و میزان مواد مصرفی در آن وعده‌ها را کاهش دهید.
4.علاوه بر توجه به مواد غذایی، به کالری نوشیدنی‌ها نیز توجه کنید.
5.روزانه میزان فعالیت‌های بدنی‌تان را نیز بنویسید و آن‌ها را افزایش دهید.
6.سعی کنید از طریق غذا خوردن کمتر به بدنتان کالری وارد کنید و از طریق ورزش بیشتر کالری بسوزانید.
7.مدت کمی قبل از غذا خوردن آب بنوشید تا اشتهایتان کاهش یابد.
8.قبل از غذا خوردن آن را با حوصله و شوق بو کنید تا از این طریق کمی سیر شوید.
9.نوشیدنی‌ها و آبمیوه‌های طبیعی استفاده کنید.
10.سعی کنید خودتان غذا تهیه کنید تا از مواد مضر و چاق‌کننده استفاده نکنید.
11.سعی کنید کمتر خود را خسته کنید زیرا خستگی به علت کاهش متابولیسم بدن سبب افزایش وزن می‌شود.
12.خواب خود را تنظیم کنید زیرا بی‌خوابی و کمبود خواب سبب چاقی می‌شود.
منبع: Healthy and Natural Life
Healthy Food Star
به اشتراک گذاری
کد خبر : 2359440373210298725
لینک کوتاه :

ارسال نظر

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
تصویر امنیتی:

اخبار مرتبط

پربازدیدها

آخرین مطالب همه سایت

ضمیمه این هفته