بدون شک همه ما می دانیم که مواد مغذی باید به بدن ما برسند، اما اگر این خوراکی ها را در زمان های مناسب شان بخورید، معجزه آنها را خواهید دید.
کد خبر: ۸۹۱۷۸۸
این خوراکی ها را به موقع بخورید،تا معجزه آنها را ببینید

به گزارش جام جم سرا ،​خوردن برخی غذاها درساعت های خاص آثار و ارزش های غذایی متفاوتی دارند.برخی موادغذایی را باید پخته شده،خام،خشک یا مرطوب، با پوست یا بدون پوست مصرف کرد.

زمان مناسب برای خوردن لبنیات، میوه ها، حبوبات و غلات و مواد قندی

ماست

ماست در صورت مصرف روزانه به روند سیستم گوارشی کمک می کند .اما مصرف آن هنگام شب تاثیر بدی روی لوله تنفسی می گذارد و ایجاد سرفه، سرماخوردگی و تشکیل خلط می کند.

سیب

سیب منبع عالی پکتین به ویژه در پوست است.مصرف آن در روزمانع یبوست می شود، اما مصرف آن در شب می تواند باعث یبوست شود.

حبوبات و غلات

مصرف حبوبات و غلات هنگام شب به علت غنی بودن از فیبر به سیستم گوارشی کمک می کند و میزان کلسترول را پایین می آورد.مصرف آنها در روز به علت بالا بودن میزان فیبر اشتها را افزایش می دهد.

مواد قندی

از آن جایی که هنگام روز فعال تر هستیم، بدن قادر است طی روز قند بیشتری را بسوزاند.حتی انسولین در بدن در شکستن قند هنگام صبح موثر تر است. اما هنگام شب، قند تراکم چربی در بدن را افزایش می دهد و بر سیستم گوارشی و خواب تاثیر منفی می گذارد.

موز

موز از آن جایی که سرشار از فیبر است و به روند گوارش کمک می کند، خاصیت ضد اسیدی دارد و سوزش دل را رفع می کند. آن را هنگام ظهر مصرف کنید.مصرف آن هنگام شب احتمال سرفه، سرما خوردگی و تشکیل خلط را بالا می برد. موز سرشار از منیزیم است. مصرف آن با شکم خالی می تواند مشکل معده ایجاد کند.

پنیر

این لبنیات را که منبع عالی پروتئین است، اول صبح مصرف کنید. مصرف آن به میزان متعادل، می تواند مانع افزایش وزن و نفخ شود. اما برای شب هضم آن سنگین است و می تواند منجر به افزایش وزن شود.

منبع : روزنامه خراسان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها