به گفته کارشناس موسسه تغذیه سلامت؛

کنترل فشارخون با این خوراکی

پژوهش انجام شده نشان می‌دهد که بین افرادی که بیش از 40 دقیقه خواب عصرگاهی را به طور منظم تجربه می‌کنند و مشکلاتی چون کلسترول و فشار خون بالا، ارتباط وجود دارد.
کد خبر: ۸۹۱۲۳۷
« چرت زدن » باعث مرگ زودرس می شود

به گزارش جام جم سرا ، پژوهش انجام شده نشان می‌دهد که بین افرادی که بیش از 40 دقیقه خواب عصرگاهی را به طور منظم تجربه می‌کنند و مشکلاتی چون کلسترول و فشار خون بالا، ارتباط وجود دارد.

بیش از 40 دقیقه خواب عصرگاهی می‌تواند احتمال مرگ زودرس را افزایش دهد. پژوهش انجام شده بر روی بیش از 300 هزار نفر نشان داد که خواب‌های طولانی مدت در طول روز با رشد سندروم‌های متابولیک مانند چاقی، کلسترول و فشار خون بالا در ارتباط است.
این پژوهش از تحلیل‌های 21 مطالعه مشاهده‌ای دیگر استفاده کرد که مشخصا 307237 نفر را بررسی کرده بودند. گفتنی است این پژوهش در کنفرانس سالانه کالج آمریکایی کاردیولوژی ارائه شد.
در این پژوهش آمده که علیرغم مفید بودن خواب عصرگاهی، اگر زمان آن‌ها به طور منظم به بیش از 40 دقیقه در روز برسد، می‌تواند منجر به بروز برخی مشکلات سلامتی شود که در نهایت منتهی به مرگ زودرس خواهند شد.
پژوهشگران این مطالعه از شرکت کنندگان در مورد خواب روزانه آن‌ها پرسیدند و پاسخ‌های دریافتی را با سوابق پزشکی هر فرد مانند چاقی، دیابت و سندروم متابولیک تطابق دادند. پژوهشگران دست یافتند که اگر مدت زمان خواب روزانه به بیش از 40 دقیقه برسد، بین این دو مورد، خواب و مشکلات سلامتی، ارتباط وجود دارد. در غیر این صورت، یعنی زمانی که مدت خواب کوتاه‌تر باشد، این ارتباط مشاهده نمی‌شود.
در همین ارتباط گفته شده که زمانی که مدت خواب طولانی‌تر باشد، بدن به اشتباه خودش را آماده ورود به حالت خواب می‌کند، اما پس از بیدار شدن فرد چرخه متابولیک او متوجه بی‌نظمی می‌شود. این در حالی است که در خواب کوتاه‌تر، یا به اصطلاح چرت زدن، بدن وارد حالت خواب نشده و متحمل ضرر نمی‌شود.
دکتر توموهیده تامادا، پژوهشگر ارشد مطالعه و متخصص دیابت دانشگاه توکیو می‌گوید: «چرت زدن در سراسر جهان امری رایج تلقی می‌شود. بنابراین روشن ساختن ارتباط بین چرت زدن و بیماری‌های متابولیک می‌تواند راهکاری جدید برای کاهش این دسته از بیماری‌ها ارائه دهد؛ خصوصا اینکه این نوع بیماری‌ها روندی صعودی را در سراسر جهان تجربه می‌کنند.»
وی در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید: «خواب یکی از شاخصه‌های مهم در یک سبک زندگی سالم است و به اندازه رژیم غذایی و ورزش کردن اهمیت دارد. چرت کوتاه می‌تواند برای بدن بسیار مفید باشد، اما ما هنوز با قدرت تاثیر و مکانیسم آن آشنایی کامل نداریم.»
منبع : فرادید
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها