مدیر سلامتکده طب سنتی ابن سینا کرج گفت: درفصل زمستان، مقدار غذایی که ما مصرف می‌کنیم در مقایسه با سایر فصل‌ها کمی بیشتر است.
کد خبر: ۸۹۰۹۵۱
با امراض بهاری ناشی از پرخوری آشنا شوید

به گزارش جام جم سرا ، دکتر محمد پناهی گفت: افزایش مقدار مصرف غذا در زمستان به این دلیل می‌افتد که بدن ما در هوای سرد زمستانی، انرژی بیشتری برای تامین حرارت بدن و مقابله با سرما نیاز دارد بنابراین خوراکی‌ها و غذای بیشتری در این فصل مصرف می‌کند.

وی افزود: افزایش مصرف موادغذایی به‌دنبال خود، افزایش میزان مواد زائد و غیرضروری به همراه دارد و به این ترتیب حفره‌های ریز بدن و بافت‌های آن از این مواد زائد انباشته می‌شود و چون افراد در فصل زمستان نسبت به دیگر فصل‌ها کمتر عرق می‌کنند این مواد زائد، امکان خروج از طریق پوست را پیدا نمی‌کنند اما به مرور با گرم شدن طبیعت و آغاز فصل بهار این فضولات منجمد شده در حفره‌های بدنی، روان و سیال شده و وارد جریان خون می‌شوند.

پناهی تصریح کرد: حال اگر این پاکسازی هدف‌مند و با کمک شیوه‌های طبیعی طب سنتی انجام شود با پاکسازی مواد زائد و سموم از بدن، می‌توان بهار و تابستان کم دردسر و بدون بیماری را سپری کرد.

مدیر سلامتکده طب سنتی ابن سینا خاطرنشان کرد: افرادی وجود دارند که به هیچ‌یک از شیوه‌های پاکسازی اخلاط و سموم بدن مانند قی کردن، حجامت کردن، فصد (خون‌گیری) یا مصرف داروهای مسهل عادت ندارند و انجام این نوع پاکسازی‌ها برای‌شان بسیار دشوار است.

وی یادآورشد: برای این گروه نیز راه‌حلی ساده وجود دارد و این گروه باید دقت کنند که در فصل بهار، مقدار غذای‌شان را نسبت به فصل‌های دیگر کمتر کنند تا مواد زائد و سموم کمتری در بدن‌شان انباشته شود.

پناهی در پایان افزود: علت کاهش مصرف مواد غذایی در وعده‌های صبحانه، ناهار و شام این است که با شروع فصل بهار و گرم شدن هوا مواد زائد و انباشته درون بدن از حالت انجماد خارج شده و در بدن به جریان می‌افتند و در این حالت که بدن ما در حال برون ریزی مواد زائد است، پرخوری و ‌رعایت نکردن رژیم غذایی، موجب ضعیف شدن توان و ایمنی بدن شده و به این ترتیب زمینه ابتلا به بیماری در افراد فراهم می‌شود.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها