طبق یافته محققان، مصرف مقادیر بسیار کم آرسنیک موجود در آب آشامیدنی و مواد خوراکی توسط زنان باردار بر رشد جنین تاثیر دارد.
کد خبر: ۸۸۹۱۰۴
تاثیر مصرف مواد غذایی دارای آرسنیک بر رشد جنین

به گزارش جام جم سرا ، مطالعات قبلی انجام شده بر روی جمعیتی که در معرض بالای آرسنیک قرار داشتند نشان داد که تاثیر آن بر جنین با وزن کم در هنگام تولد مرتبط است.

اما محققان کالج دارتموث نیوهمپشایر تاثیر قرارگیری در معرض پایین آرسنیک را بر جنین در هنگام تولد مورد بررسی قرار دادند. آنها دریافتند میزان بالای آرسنیک موجود در ادرار مادر باردار در سه ماهه دوم بارداری با کاهش رشد محیط پیرامونی سر در زمان تولد مرتبط است.

در این مطالعه محققان همچنین دریافتند که میزان آرسنیک موجود در ادرار مادر با وزن و قد کم نوزاد در زمان تولد مرتبط است و این مسئله بر اساس شاخص توده بدنی مادر قبل از زمان بارداری و همچنین جنسیت نوزاد متفاوت است.

در این مطالعه ۷۰۰ زن و نوزاد تازه متولدشده مورد بررسی قرار گرفتند.

آرسنیک فلز متداول موجود در پوسته زمین است که برای مصارف صنعتی کاربرد دارد، اما گاهی اوقات موجب آلودگی آب آشامیدنی و مواد خوراکی ما می شود.

مارگارت کاراگاس، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این نگرانی بیشتر در مناطق روستایی وجود دارد که بسیاری از مردم آن همچنان از اب های آشامیدنی چاه های شخصی شان و بدون نظارت مقامات مسئول استفاه می کنند.»

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها