روش‌های معجزه‌آسا برای رفع گرفتگی صدا

با این دمنوش‌های گیاهی خوش‌صدا شوید

گلو‌درد هم می‌تواند علت ویروسی داشته باشد و هم باکتریایی. در گلو‌درد ویروسی فرد بیشتر احساس سوزش و خارش در گلو می‌کند و اغلب بدون تب است یا تب خفیفی دارد. اما در گلو‌درد باکتریایی تب شدید است و درد گلو هنگام بلعیدن و قورت دادن آب دهان به وضوح احساس می‌شود.
کد خبر: ۸۶۹۲۷۰
توصیه‌هایی برای التیام گلودرد

در گلودرد ویروسی روی سطح لوزه‌ها غشای سفید رنگ یا چرکی کمرنگی وجود دارد در حالی که در گلودرد باکتریایی روی لوزه‌ها غشای قرمز رنگ متورم چرکی مشاهده می‌شود. این اختلاف می‌تواند راهنمایی کند که گلو‌درد ویروسی است یا باکتریایی و این که بدانیم بیمار باید آنتی‌بیوتیک مصرف کند یا خیر؟

برای تسکین و کمک به التیام گلو‌دردهای ویروسی مصرف مایعات گرم و غرغره مرتب سرم شست‌وشو توصیه می‌شود. لازم است بدانید غلظت نمک در آب نمکی که به صورت خانگی تهیه می‌شود بالا بوده و خود موجب آسیب به بافت حلق و تشدید سوزش گلو و وخامت حال بیمار می‌شود در نتیجه فقط از سرم‌های نمکی شست‌وشو استفاده کنید. این را هم بدانید مصرف آنتی‌بیوتیک در گلودردهای ویروسی هیچ اثر درمانی ندارد. اما برای درمان گلو‌درد باکتریایی باید طبق نظر پزشک از پنی‌سیلین تزریقی یا آنتی‌بیوتیک خوراکی در مدت زمان تعیین شده استفاده کنید.

در زمان بروز هر دو نوع گلودرد ویروسی و باکتریایی، به‌خصوص کودکان نیاز به استراحت در منزل دارند و نباید به مدرسه و مهد‌کودک فرستاده شوند. لازم نیست کودک در تخت استراحت کند بهتر است اجازه داده شود تا به اندازه توانایی خود سر پا باشد و بازی کند.

محسن ریاحی‌پور

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها