برای سلامتی بدنمان بهتر است مواد غذایی و نوشیدنی‌های مضر را بشناسیم و بدنمان را در معرض خطر ابتلا به بیماری‌ها قرار ندهیم.
کد خبر: ۸۶۷۷۴۳
از همین امروز این خوراکی‌ها را نخورید
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدتقی انوشیر متخصص تغذیه در خصوص خوراکی‌های مضر برای سلامتی افراد گفت: تمام غذاهای فست فودی و غذاهای چرب به دلیل روغنی که در آن استفاده می‌شود برای سلامتی مضر هستند. این روغن‌ها چندین بار مورد استفاده قرار می‌گیرند. در روغن‌هایی که چندین بار مورد استفاده قرار گرفته‌اند ماده‌ای به نام آکریل آمید تولید می‌شود که این ماده بسیار خطرناک و سرطان‌زا است.
وی افزود: میزان اسیدهای چرب موجود در این نوع روغن‌ها بسیار زیاد است که می‌تواند موجب خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در افراد می‌شود استفاده از مواد غذایی چرب، غذاهای آماده و نیمه آماده، پیراشکی و... موجب رسیدن کالری بیش از اندازه به بدن، اضافه وزن،‌ بروز بیماری‌های قلبی و عروقی و فشار خون می‌شود.
انوشیر در ادامه بیان کرد: مصرف زیاد غذاهای شیرین توصیه نمی‌شود مصرف بیش از اندازه نوشابه مانند کولا(نوشابه‌سیاه) منجر به پوکی استخوان می‌شود. تغییر الگوی مصرف یعنی اینکه خوردن شیر و لبنیات در افراد کم شود و به سمت نوشابه‌ها و آبمیوه‌های صنعتی رفتن کار بسیار اشتباهی است. نوشابه‌ و آبمیوه‌های صنعتی به دلیل داشتن مواد نگهدارنده، اسانس و رنگ خطر ابتلا به دیابت و پوکی استخوان را به همراه می‌آورد.
انوشیر در خصوص کنسروها اظهار داشت: مصرف کنسروها را رد نمی‌کنیم به شرط اینکه در آنها از مواد نگهدارنده استفاده نشود کنسرو کردن یک راهی برای نگهداری مواد غذایی است. اما زمانی که مواد نگهدارنده و نمک در آن وجود داشته باشد به کلیه‌ها آسیب می رساند.
وی خاطر نشان کرد: خوردن غذاهای چرب، غذاهایی که نمک زیاد در آن استفاده شده است، مواد غذایی دارای مواد نگهدارنده، رنگ‌ها و اسانس‌ها، مواد غذایی حاوی شکر فراوان مانند، نوشابه‌ و آبمیوه‌های صنعتی برای سلامتی افراد مضر است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها