طبق یک مطالعه جدید، مصرف میزان متعادل بادام در روز به روند گرایش افراد به رژیم غذایی سالم کمک می کند.
کد خبر: ۸۶۶۳۵۷
نقش مصرف بادام در داشتن رژیم غذایی سالم

به گفته محققان دانشگاه فلوریدا، بادام منبع خوب پروتئین گیاهی بوده و سرشار از اسیدهای چرب، ویتامین E و منیزیم است.

محققان این مطالعه به مدت ۱۴ هفته به ۲۹ گروه دونفره والد و کودک بادام دادند. اکثر والدین، مادرانی با میانگین سنی ۳۵ سال بودند که فرزندشان بین ۳ تا ۶ سال سن داشت. به کودکان روزانه ۱۴ گرم کره بادام و به والدین ۱۴ گرم بادام داده می شد.

در قالب گزارش آنلاین از بزرگسالان در مورد اینکه در روز چه چیزی و چقدر می خورند سوال می شد. بدین شیوه محققان توانستند کیفیت رژیم غذایی افراد را تعیین کنند.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل مهر، نتایج محققان مبتنی بر امتیاز شرکت کنندگان در «شاخص تغذیه سالم» (HEI) بر اساس میزان بهبود در رژیم غذایی شان بود.

نتایج نشان داد زمانیکه والدین و کودکان بادام می خوردند، شاخص تغذیه سالم آنها در مورد مصرف کل مواد خوراکی حاوی پروتئین، غذای دریایی و پروتئین های گیاهی و اسیدهای چرب افزایش می یافت، در حالیکه کالری کمتری مصرف می کردند.

با در نظر گرفتن تمامی مولفه ها، امتیاز بالاتر نشان دهنده کیفیت بالاتر رژیم غذایی بود. زمانیکه والدین و کودکان، بادام می خوردند، امتیاز HEI شان از ۵۳.۷ تا ۶۱.۴ افزایش می یافت. همچنین در زمان مصرف بادام، والدین و کودکان، ویتامین E و منیزیم بیشتری مصرف می کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها