یکی از سوالاتی که برخی مردم از متخصصان تغذیه دارند آن است که چه مواد غذایی بخورند تا فرم بدنی زیباتری داشته باشند.
کد خبر: ۸۶۴۴۴۴
مواد غذایی موثر برای زیبایی ظاهر بدن

متخصصان تغذیه معتقدند که با تغذیه سالم می توان وزن و شکل بدنی متناسبی داشت و از ایجاد تجمع چربی های اضافی در بدن پیشگیری نمود.

با وجود این که متعادل و متنوع خوردن مواد غذایی باعث تناسب اندام می شود، اما برخی از رژیم شناسان معتقدندکه از لحاظ تغذیه ای دو گروه مواد غذایی بر وضعیت شکل بدنی تاثیرگذار هستند.

گروه اول، ترکیبات غذایی کاهنده چربی های ذخیره ای و گروه دوم مواد غذایی تحریک کننده و افزایش دهنده هورمون های عضله ساز مانند استروژن و تستوسترون.

مواد غذایی کاهنده چربی های ذخیره ای

از این گروه می توان ترکیباتی مانند کافئین، پوست مرکبات و زیره را نام برد که با تحریک سلول های بدن به فعالیت بیشتر باعث می شوند تا متابولیسم کلی بدن افزایش یابد و طبیعتا با افزایش میزان متابولیسم، سوخت چربی های ذخیره ای در بدن افزایش می یابند و به این ترتیب میزان چربی های تجمعی در نقاط باسن، شکم و ران ها به تدریج کاهش می یابند.

مواد غذایی تحریک کننده و افزایش دهنده هورمون های عضله ساز

به گزارش سیمرغ، در این گروه، مواد غذایی مانند سویا، مواد پروتئینی مرغوب و کم چرب (لبنیات)، میوه جات مناطق گرمسیری (خرما، نارگیل، آناناس و موز) قراردارند که به دلیل دارا بودن ترکیبات اولیه هورمون های استروژن و پروژسترون می توانند باعث افزایش حجم عضلات در نقاط مختلف بدن شوند و به این ترتیب باعث زیبایی بدن گردند.

برای مثال در بدن خانم ها با افزایش غیر مستقیم هورمون استروژن، تغییرات جزئی در وضعیت شکم، باسن و ران ها پدیدار می شود. در حالی که در آقایان با افزایش غیر مستقیم هورمون تستوسترون، افزایش جزئی در توده عضلانی بخصوص در عضلات بازو، شکم و ران ها مشاهد می شود.

حال اگر فردی در رژیم غذایی خود سعی نماید روزانه چندین بار از مواد غذایی موجود در گروه اول یا دوم مواد غذایی فرم دهنده بدن استفاده نماید، می تواند با چربی سوزی و تحریک هورمون های بدن منجر به تغییرات قابل ملاحظه ای در چربی های ذخیره ای بدن و در نتیجه تغییر شکل بدن خود به سمت یک بدن زیبا گردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها