کیفیت خواب نقش غیرقابل انکاری در جلوگیری از مشکلات سلامت به ویژه پس از بیدار شدن از خواب دارد.
کد خبر: ۸۵۸۸۸۶
راز عطسه و سردرد صبحگاهی سرانجام فاش شد

به گزارش جام جم سرا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پژوهشگران در جدیدترین تحقیقات خود دریافته‌اند بروز حالاتی چون عطسه، سرفه، خارش و سردرد بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب نشان دهنده مشکلات سلامتی از جمله آپنه تنفسی، بروز آلرژی، مشکلات کبدی و ناراحتی ریوی است.

گفتنی است، علت بروز سردرد بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب معمولاً تنفس به هنگام خواب و افزایش سطح دی‌اکسید کربن در خون می‌شود.

کارشناسان اعتقاد دارند افراد برای درمان مشکل سردرد صبحگاهی باید در وهله اول کیفیت خواب خود را افزایش دهند، اما در عین حال استمرار سردرد در طول روز می‌تواند به علت نوشیدن بیش از حد قهوه و یا سایر نوشیدنی‌های کافئین‌دار رخ دهد.

براساس تحقیقات به علت مدر بودن قهوه، بدن انسان با مشکل کم‌آبی مواجه می‌شود، اولین قسمتی که در اثر کم‌آبی با درد مواجه می‌شود مغز است زیرا 80 درصد محیط پیرامون مغز از آب تشکیل شده است، در عین حال بروز سردردهای تنفسی و عصبی در پایان روز در اثر استرس و افزایش فشار چشم رخ می‌دهد و می‌تواند سردردی ادامه‌دار شود.

بروز عطسه در صبح نیز به علت آلرژی و وجود عوامل آلرژیک در پرزهای بینی رخ می‌دهد و یا در اثر ابتلای فرد به سرماخوردگی نیز می‌تواند رخ دهد.

سرفه صبحگاهی نیز در افراد مبتلا به آسم به دلیل التهاب راه‌های هوایی رخ می‌دهد اما در صورت استمرار در طول روز می‌تواند به دلیل عفونت ویروسی در بدن چون سرماخوردگی و یا آنفولانزا رخ دهد.

سرفه پس از خوردن غذا نیز می‌تواند نشان دهنده بیماری رفلاکس اسید معده به مری و یا بیماری‌های گوارشی باشد. بروز خارش در صبح در بدن نیز می‌تواند نشان دهنده بثورات جلدی و یا گزیده شدن توسط نیش حشرات باشد.

بروز خارش همچنین نشانه کهیر در اثر اشعه خورشیدی، استفاده از داروهای شیمیایی و یا آلرژی غذایی در اوایل صبح می‌تواند رخ دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها