بعضی از گیاهان حاوی مقدار زیادی پروتئین بوده و این مواد جایگزین مناسب گوشت است.
کد خبر: ۸۵۶۲۳۴
گیاهانی که می‌توانند جایگزین گوشت قرمز شوند
به گزارش جام جم سرا، دکتر بسکی متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: گیاهان همیشه کالری کمتری در مقایسه با گوشت داشته و در نتیجه بیماری‌های کمتری را به همراه دارند و این گیاهان با محیط زیست سازگاری بیشتری دارند.
وی بیان کرد: گیاهان زیادی به علت داشتن پروتئین جایگزین مناسبی برای گوشت هستند، مصرف با برنامه این گیاهان سبب کاهش هزینه خانواده شده و همچنین افراد از بیماری‌های گوشت قرمز در امان هستند.
بسکی ابراز داشت: مقدار 25 آمینواسید پروتئین کافی بدن برای یک هفته است که این مقدار آمینو در گیاهان بسیاری از جمله گندم سیاه، شاه‌دونه و سویا موجود است.
این متخصص ادامه داد: سویا و گیاهان حاوی پروتئین‌دار دارای مقدار زیادی کلسیم، آهن و امگا 3 است که خاصیت ضدسرطانی بیشماری در این نوع گیاهان موجود است.
وی با بیان این که سویا بهترین جایگزین گوشت قرمز است، تصریح کرد: سویا حاوی مقدار زیادی پروتئین و آمینواسید بوده و روغن آن برای خون مؤثر است و سبب بالا رفتن کلسترول خون نمی‌شود و همچنین مقدار آهن موجود در سویا با گوشت قرمز برابری می‌کند و سویا سرشار از ویتامین B12 است که این ویتامین فاکتوری مؤثر برای ساخت سلول‌های خونی و عصبی است و در تشکیل DNA سودمند می‌باشد.
بسکی در پایان گفت: لوبیا سبز، بذر گنه‌گنه، کنجد، تخمه آفتاب‌گردان، کره بادام زمینی، بلغور گندم، شیر غیرلبنی از دیگر گیاهان حاوی پروتئین بوده که در برنامه‌غذایی جایگزین مناسبی برای گوشت است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها