مواد لازم: بادمجان متوسط: 8 تا 10 عدد، کشک: 400 گرم، نان تست: یک بسته، نعنا داغ، پیاز داغ، سیر داغ: به میزان لازم، گردو خرد شده یا رنده شده: 100 گرم، نمک، فلفل، زردچوبه و روغن: به میزان لازم
کد خبر: ۸۵۴۴۰۴
طرز تهیه کیک کشک و بادمجان

طرز تهیه:

بادمجان‌ها را پوست بگیرید و در آب و نمک بگذارید تا تلخی آنها گرفته شود. بعد از آب و نمک درآورید و روی آنها آب بریزید و با یک پارچه تمیز خشک و سرخ کنید. بادمجان‌های سرخ شده را با زردچوبه و فلفل و نصف لیوان آب، روی حرارت بگذارید و بپزید و بعد آنها را له کنید و نصف پیاز سرخ شده، نعنا داغ و سیر داغ و مقداری از گردو و کشک را به آن اضافه و مخلوط کنید.

در این مرحله اطراف نان تست‌ها را جدا کنید و آنها را کف یک دیس مستطیل‌شکل بچینید؛ طوری که فضای خالی بین نان‌ها نباشد. بعد از مواد، کشک و بادمجان آماده شده روی نان تست‌ها بریزید و با یک کارد کاملا بپوشانید.

مجددا یک لایه نان تست روی مواد چیده و همین‌طور با کشک و بادمجان، کامل روی نان‌ها را پوشش دهید این کار را تا چهار لایه می‌توانید ادامه دهید. در نهایت قسمت رو و اطراف آن را با کشک پوشش دهید و روی آن را با نعنا داغ و پودر گردو و پیاز سرخ شده تزئین کنید و یک ساعت در یخچال بگذارید تا نان تست نرم شده و بعد برش بزنید و میل کنید. در صورت تمایل می‌توانید به کشک کمی رنگ خوراکی یا زعفران اضافه کنید و روی کیک را با کشک رنگی بپوشانید.

ضمیمه چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
پریسا
-
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
۰
۰
سلام ممنون از دستورتون ایا چون سرد سرو میشه روغنش ماسیده نمیشه

نیازمندی ها