در بازار لوازم آرایشی مواد گوناگونی در بسته‌بندی‌های متفاوت عرضه می‌شوند که به عنوان ماسک برای زیبایی پوست کاربرد دارند. شما می‌توانید این زیبایی و شادابی را با پیشنهادهای طب سنتی نیز به پوست خود تقدیم کنید.
کد خبر: ۸۵۲۱۴۹
با میوه‌ها و سبزیجات، ماسک پوست بسازید

به گزارش جام جم سرا ، میوه‌ها و سبزیجات سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای محافظت از سلول‌های پوستی هستند. در ادامه چند نوع از این مواد غذایی را که خاصیت آنتی‌اکسیدانی و شفاف‌سازی پوست را در خود دارند ذکر کرده‌ایم و نحوه استفاده از آنها را توضیح داده‌ایم:

* از زردآلو می‌توان ماسکی مناسب برای شفاف کردن چهره خود تهیه کرد. زردآلو دارای ویتامین A کافی برای جوان کردن پوست است و به‌خصوص به دلیل داشتن مقداری چربی برای پوست‌های خشک مناسب به نظر می‌رسد. هسته زردآلو را جدا کنید و پس از شست‌وشو و تمیز کردن پوست‌تان، قسمت گوشت این میوه را روی صورت و دست‌های خود بمالید. پس از نیم ساعت تا چهل دقیقه، صورت و دست‌هایتان را بشویید.

*هویج هم نه‌تنها به مقدار کافی ویتامین A دارد، بلکه آنتی‌اکسیدانی مناسب برای مبارزه با پوسته‌پوسته شدن پوست و چروک شدن سلول‌های آن است. البته تنها مشکل این میوه آن است که مقداری از رنگ زرد خود را به پوست نیز سرایت می‌دهد؛ اما این مشکل برای آنها که پوستی تیره دارند نعمت است! هویج را رنده کنید و آن را با کمی شیر مخلوط کنید. این کار باعث می‌شود رنگ زرد هویج طوری کاهش یابد که صاحبان پوست‌هایی به رنگ روشن‌تر از قهوه‌ای تیره هم بتوانند تا حدی از خواص زیباسازی این میوه بهره ببرند. خمیری را که از مخلوط رنده‌های هویج و مقداری شیر به دست آمده روی پوست‌تان، به‌خصوص در نواحی تیره اطراف چشم‌تان بمالید (حواستان باشد که خمیر مورد نظر خیلی به چشم‌هایتان نزدیک نشود). نیم ساعت بعد پوست‌تان را با آب ولرم شست‌وشو دهید. می‌توانید مقدار بیشتری از این خمیر تهیه کنید و قبل از حمام آن را روی پوست بدنتان هم بمالید. سپس به حمام بروید و پس از آن نتیجه بهتری از این ماسک بگیرید.

* جو از آن موادی محسوب می‌شود که از زمان‌های گذشته برای رفع لکه‌های پوستی کاربرد فراوانی داشته است. مقداری آرد جو را با مقداری ماءالشعیر مخلوط کنید تا شکل خمیر به خود بگیرد. این خمیر نیز برای جوان کردن، شاداب شدن و شفافیت پوست عالی است. پیش از آن‌که از این ماسک استفاده کنید محل مورد نظر را بشویید تا تمیز شود و بتوانید نتیجه بهتری از ماسک‌گذاری با جو بگیرید. ماسک ساخته شده را روی پوست خود بمالید و حدود 20 دقیقه صبر کنید. پس از آن پوست خود را شست‌وشو دهید تا ماسک زدوده شود.

* خیار ازجمله نرم‌کننده‌های طبیعی در دنیای صیفی‌جات به شمار می‌رود و می‌توانید همانند خمیر هویج، این میوه را نیز رنده کرده، با کمی شیر یا خامه مخلوط کنید و سپس روی پوست دست یا صورت خود بمالید. پس از صبری نیم‌ساعته و شست‌وشوی خمیر خشک شده از روی صورت مطمئنا احساس خواهید کرد پوست‌تان لطافت و نرمی بیشتری به دست آورده است.

* سیب از آن میوه‌هایی است که ‌ تقریبا در هر فصلی می‌توان آن را در دسترس داشت. آن را رنده کنید و سپس روی صورت یا حتی نواحی تیره چشم قرار دهید. 5 تا دقیقه، قسمت ماسک‌گذاری شده با این میوه را ماساژ دهید تا زمانی که رطوبت آن کم شود و احساس کنید زیر انگشت‌تان لغزندگی از بین رفته است. از ماساژ دست بکشید و 15 تا 20 دقیقه بعد صورت‌تان را با شست‌وشو زیر آب اندکی خنک از خمیر مذکور پاک کنید.

* گوجه‌فرنگی خاصیت آنتی‌اکسیدانی بسیار قوی و مناسبی برای سلول‌های پوستی دارد. آب آن را بگیرید و به شکل لوسیون روی صورت‌تان بمالید.

می‌توانید مقداری شیر یا خامه یا کشک را با آن مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید و به عنوان ماسک روی صورت‌تان بگذارید. گوجه فرنگی حتی بدون این که بخواهید آب آن را بگیرید یا با ماده دیگری ترکیب کنید، به‌تنهایی نیز کاربرد دارد. خیلی راحت یک گوجه‌فرنگی را برش دهید و قسمت گوشت آن را روی صورت بگذارید و دایره‌وار حرکت دهید.

ضمیمه چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها