پژوهشگران در مطالعه ای دریافتند که ترکیب مواد موثر موجود در نوعی قارچ به همراه ویتامین E می تواند مانع از رشد سلول های سرطانی شود.
کد خبر: ۸۵۱۳۵۳
مبارزه با سرطان پروستات با مصرف ترکیب قارچ و ویتامین E

به گزارش جام جم سرا به نقل از مهر، نوعی قارچ با نام «ترکی تیل» که در زبان چینی «یونژی» نامیده می شود، می تواند از پیشرفت سرطان پروستات جلوگیری کند.

مردمان چین سالهاست که از این قارچ در تهیه سوپ استفاده می کنند.در این قارچ ترکیب «پلی ساکاروپپتید» (PSP) وجود دارد که عامل مبارزه با سلول های سرطانی در این نوع از سرطان محسوب می شود.

پژوهشگران استرالیایی همچنین به بررسی نوعی از ویتامین E که «گاما-توروترنیول» یا «گاما-تی۳» نام دارد و از روغن نخل (پالم) استخراج می شود پرداختند. مطالعات نشان داده که این نوع از ویتامین E نیز می تواند نقش موثری در مبارزه با سرطان داشته باشد.

در این میان، پژوهشگران استرالیایی به این نتیجه رسیدند که این دو ترکیب یعنی «پلی ساکاروپپتید» و «گاما-توروترنیول» در کنار هم موجب فعالیت شدید نوعی پروتئین با نام «AMPK» می شوند.

این پروتئین با سلول های سرطانی در بیماری سرطان پروستات مبارزه می کند. در واقع حضور این دو ترکیب در کنار هم موجب افزایش چشمگیر فعالیت ضد سرطانی آنها می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها