«تونل کارپ» کانال تنگی برای اعصاب و عروق است که اگر مچ دست در وضعیت نامناسبی باشد، اعصاب، عروق و تاندون‌ها تحت فشار قرار می‌گیرند و موجب خواب‌رفتگی دست‌ها و درد تیرکشنده در ساعد و بازو می‌شود.
کد خبر: ۸۴۹۸۴۹
علل خواب‌رفتگی دست‌ها

به گزارش جام جم سرا، پرهام پارسانژاد در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به سوال شهروندی درباره درد ناحیه مچ دست موقع استفاده از ابزار کار به ویژه رایانه، اظهار داشت: اگر موقع استفاده از ابزار کار، تلفن یا تایپ در وضعیت نامناسبی باشید، اعصاب در ناحیه مچ دست تحت تاثیر قرار می‌گیرند و موجب ابتلا به سندروم «تونل کارپ» می‌شود.

وی افزود: تونل کارپ، کانال تنگی برای اعصاب و عروق است که در صورتی که مچ دست در وضعیت نامناسبی قرار داشته باشد اعصاب، عروق و تاندون‌ها تحت فشار قرار می‌گیرند و موجب خواب‌رفتگی دست‌ها و درد تیرکشنده در ساعد و بازو می‌شود که مجموعه اینها سندروم شانه و دست است.

موقع نشستن طولانی‌مدت تمام ستون فقرات به جایی تکیه داده شود

عضو هیأت مدیره انجمن فیزیوتراپی تهران با توصیه به قرار گرفتن در وضعیت مناسب هنگام استفاده از ابزاری مانند رایانه، گفت: ابتلا به سندروم شانه و دست موجب می‌شود تا عضلات گردن تا مچ تحت تأثیر قرار بگیرد بر این اساس توصیه می‌شود موقع نشستن طولانی‌مدت تمام ستون فقرات به جایی تکیه داده شود، همچنین ارتفاع میز نسبت به صندلی به گونه‌ای باشد که مجبور به خم شدن نشویم.

هر 15 دقیقه تغییر وضعیت دهید

این فیزیوتراپیست اظهار داشت: تغییر وضعیت هر 15 دقیقه می‌تواند موجب عدم خستگی عضلات شود در نتیجه می‌توان برای چندین ساعت پیاپی در محیط‌های اداری و تحصیلی قرار گرفت.

وی افزود: انجام تمرینات تقویتی عضلات ناحیه کتف،‌ شانه،‌ گردن و مچ دست و تمرینات کششی عضلات این نواحی می‌تواند مناسب و از ابتلا به سندروم شانه و دست پیشگیری کند.

انجام سه‌ بار تمرینات تقویتی و کششی از سندروم شانه و دست پیشگیری می‌کند

این فیزیوتراپیست خاطر نشان کرد: تمرینات تقویتی و کششی حتماً باید تحت نظر فیزیوتراپیست آموزش داده شود و افراد دو یا سه‌ بار در روز آنها را انجام دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها