یک فوق تخصص گوارش با اشاره به اینکه مصرف بیش از اندازه داروهای مسکن سبب ورم معده می‌شود، گفت: مصرف تخم مرغ و شیر بر درمان این بیماری موثر است.
کد خبر: ۸۴۹۱۲۰
مصرف زیاد داروهای مسکن باعث ورم معده می‌شود

به گزارش جام جم سرا ، مهدی سرابی در گفت‌وگو با فارس در رابطه با بیماری ورم معده اظهار داشت: به‌طور معمول ورم معده به دلیل عفونت و میکروبی که باعث ایجاد زخم معده در فرد می‌شود به وجود می‌آید. برخی افراد هم به دلیل مصرف داروهای مسکن گرفتار این بیماری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه حالت تهوع، نفخ معده و درد‌هایی که معمولاً در سر دل احساس می‌شوند از نشانه‌های بروز بیماری ورم معده است، افزود: وقتی این میکروب وارد بدن می‌شود در طولانی مدت می‌تواند باعث ایجاد زخم معده و حتی سرطان شود.

این فوق تخصص گوارش با بیان اینکه ورم معده قابل انتقال است و بیشتر در کشورهای آسیایی به دلیل استفاده از وسایل شخصی مشترک با افراد دیگر به وجود می‌آید، ادامه داد: افرادی که دچار ورم معده می‌شوند باید از خوردن سرکه به همراه سالاد پرهیز کنند و از غذاهایی همچون تخم مرغ و شیر که به جذب اسید معده کمک کرده، بیشتر استفاده کنند.

سرابی با تأکید بر اینکه افراد در صورت بروز مشکلات معده باید حتماً به پزشک مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: گاهی برخی افراد بر اساس توصیه‌هایی که از دوستان خود می‌شنوند، اقدام به مصرف مواد غذایی می‌کنند که ممکن است برای مدت کوتاهی موجب تسکین آنها شود، ولی حتما در صورت بروز مشکلات گوارشی باید به پزشک متخصص مراجعه کرده و طبق تجویز او عمل کنند.

برای مطالعه اخبار بیشتر از جام جم آنلاین به اینجا کانال تلگرام این سایت مراجعه کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها