در جدیدترین روش برای ارتقاء زیبایی، مردم با آغوش باز به عمل‌های زیبایی تن می‌دهند، غافل از اینکه با این کارها بیشتر ترغیب به ادامه اینگونه اعمال می‌شوند.
کد خبر: ۸۴۷۰۷۰
هوا را از من بگیرید، زیبایی‌ام را نه
به گزارش جام جم سرا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تو مطب نشسته بودم و منتظر بودم تا هر لحظه منشی اسم منو صدا کنه اما مدتی طول نکشید که دختری بلند قامت با اندام لاغر وارد مطب شد، با یک نگاه اجمالی صندلی کنار من را برای نشستن انتخاب کرد. با ناخن هایی که به طور حرفه ای لاک خورده بود، مدام موهای خود را پیچ و تاب می داد. تکان پاهایش از استرس به قدری بود که نگاه اطرافیان را به خود خیره کرده بود. خودش نیز بی توجه به اطراف در دنیای دیگری سیر می کرد.
وقتی کمی به چهره او خیره شدم دیدم لب های بسیار نزدیک به هم او باعث شده است به سختی با منشی مطب حرف بزند، گونه هایش نیز به قدری بزرگ بود که گویا گوشتی دو تا توپ را پوشانده است.
خیلی کنجکاو شدم و سعی کردم سر صحبت را با او باز کنم.
سحر دختری 22ساله است که اولین جراحی زیبایی را در سن 18 سالگی انجام داده است. کمی بیشتر که با یکدیگر هم صحبت شدیم، دیدم که با وجود آن همه جراحی زیبایی باز از چهره خود رضایت ندارد و وابستگی او روز به روز برای ترمیم جراحی ها بیشتر می شود و از همه هزینه های سرسام آور زیبایی و دردسرهای آن بریده بود اما کاملا به آن اعتیاد پیدا کرده است.
وسواس بد شکلی بدن
بیماران مبتلا به اختلال بدریختی بدن، احساس ذهنی مداومی درباره زشت بودن برخی از جنبه های ظاهر یا چهره خود دارند، علی‌رغم این که ظاهر آنها طبیعی یا تقریباً طبیعی است. اما می پندارند که ظاهر جذابی ندارند یا حتی نفرت انگیزند.این حالت می تواند در زندگی معمولی، حفظ شغل یا سلامتی فرد اختلال ایجاد کند. اثرات بیماری بر زندگی می تواند چشمگیر باشد، تقریباً همه بیماران مبتلا از رویارویی اجتماعی و شغلی دوری می جویند. یک سوم بیماران خانه نشین می شوند؛ زیرا نگرانند که بخاطر نقایص ادعایی مسخره شوند و تا یک پنجم آنها اقدام به خودکشی می کنند.
صورتتان را بی احساس نکنید
دکتر تهرانچی متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: شاید انجام عمل بوتاکس و دیگر عمل‌های زیبایی باعث شود تا فرد نسبت به انجام دیگر اقدامات زیبایی حریص گردد، اما این اتفاق تا حد زیادی به خود فرد و میل و رغبت او بستگی دارد.برخی برای داشتن پوستی صاف و شفاف تلاش می‌کنند تا به هر شکلی خود را جوان نشان دهند اما جراحی زیبایی باعث تغییر حالت چهره می شود و صورت را بی احساس و مصنوعی می کند.
وی با اشاره به عوارض احتمالی بوتاکس عنوان کرد: پروسه تزریق بوتاکس پروسه چندان پیچیده‌ای نیست، اگر به میزان مناسب و در نواحی مشخصی انجام شود، هیچ خطر و عوارضی نخواهد داشت. اما در غیر اینصورت ممکن است که افتادگی پلک و ابرو را برای فرد به همراه داشته باشد البته قابل درمان خواهد بود.
بوتاکس برای همه، نه برای تو!
تهرانچی تزریق بوتاکس را برای هر رده سنی مجاز دانسته و افزود: انجام این عمل محدوده سنی ندارد، حتی اگر جوانی عادت به اخم کردن و یا انداختن مکرر ابرو به سمت بالا داشته باشد می‌توانند این تزریق را انجام دهد.
اما لازم است که در این راه از حد مجاز فراتر نروند و از موارد تزریقی استفاده کنند که مجوز وزارت بهداشت را داشته و کالای قاچاق نباشد.
وی توصیه داشت: اگر قصد انجام این تزریق را دارید بهتر است از کتاب‌های تست پوست استفاده کنید.
هرکه خربزه می خورد پای لرزش هم بنشیند!
این متخصص پوست و مو تزریق ژل را در هر مکانی از صورت مناسب ندانسته و گفت: تزریق ژل بهتر است در نواحی بالاتر از ابرو استفاده نشود، چرا که باعث بسته شدن عروق خونی مرتبط با چشم شده و فرد را تا پای کور شدن بکشاند.همچنین می‌تواند زخم‌های عمیقی را درآن نقطه ایجاد کند.
تهرانچی با اشاره به خطوط مجاز تزریق عنوان کرد: نواحی گونه، خط خنده ( دو خط مورب بین بینی و گوشه لب) و پایین‌تر از چشم همگی نواحی مناسبی برای تزریق به شمار می‌روند، که در بین آنها تزریق در خط خنده ماندگاری خوبی داشته و 1 تا 2 سال می‌تواند بدون تغییر بر روی پوست باقی بماند.
دختران قربانی دستگاه مصنوعی بوتاکس
تهرانچی متذکرشد: در تزریق ژل ها باید همراه حد اعتدال رعایت گردد زیرا تزریق حجم بالا باعث غیرعادی شدن نمای لب‌ها شده که غیرقابل برگشت بوده و هیچ راه درمانی برای افراد پشیمان شده وجود ندارد. رعایت مراقبت‌های بهداشتی پس از تزریق بسیار حائز اهمیت است چرا که ممکن است در صورت بی‌توجهی باعث بروز تبخال و شدت یافتن و کبودی شود.
این متخصص با اشاره به آن دسته از افرادی که از داروهای انعقادی و رقیق کننده استفاده می‌کنند، گفت: لازم است پیش از انجام تزریق مصرف این داروها را ترک کنند، زیرا ممکن است خونریزی شدیدی پیدا کنند.
وی در پایان افزود: از آنجا که این تست‌ها پیش از تزریق تست ندارند، اگر فردی آلرژی داشته باشد ممکن است برایش دردسرساز شود.
خوشبختانه امروزه ژل‌ها سنتتیک هستند به این معنا که داخل لابراتورها و کارخانه‌های دارویی ساخته می‌شوند و همانند گذشته حاوی کلاژن گاوی نبوده و هیچ عارضه‌ای ندارند.حال با وجود آنکه توجه به زیبایی یکی از اصولی است که انسان‌ها ناخودآگاه به آن سمت سوق پیدا می‌کنند اما باید توجه به حفظ سلامت را نیز در کنار آن مدنظر داشته باشند.
سحر نمونه کوچکی از جامعه افرادی است که برای مطرح بودن و به چشم آمدن چهره طبیعی خود را به صورتی کاملا مصنوعی تبدیل کرده است که باز هم نتیجه ای جز اعتیاد و وابسته شدن به سایر جراحی های زیبایی نداشته است.
به طور قطع باید پیش از اقدام به اینگونه اعمال جراحی از مشاوره یک روانپزشک یا روانشناس بهره گرفت. زیرا اینگونه افراد قبل از عمل در ارتباط بین فردی دچار مشکل هستند اغلب گوشه گیر و افسرده هستند و نسبت به ناراحتی های خود بینش و بصیرت کافی ندارند.
این افراد ناراحتی خود را به اشتباه به ظاهر خود نسبت می دهند و با تن دادن به اعمال جراحی زیبایی به از بین بردن آن مشکل اقدام می کنند. از نظر شخصیتی اغلب افرادی که جراحی زیبایی بینی انجام میدهند ویژگی های وسواسی بارزی دارند و در درجه دوم افراد دارای شخصیت خود شیفته که کمالگرایی آنها متمرکز به خود و با هدف افزایش جذابیت است تن به این اعمال جراحی می دهند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها