هر خانمی وقتی با پایان دوره مدرسه و ورود به سومین دهه زندگی‌اش، شروع به آرایش کردن می‌کند، به فراخور سلیقه‌اش تکنیک‌هایی را یاد می‌گیرد اما نکته اینجاست که با ورود به هر دهه و بالا رفتن سن، این آموزش‌ها باید به‌روز شوند و فرد تکنیک‌های مناسب با سن و سالش را یاد بگیرد. دانستن این نکات چه در مراقبت از پوست و چه در آرایش، راز حفظ زیبایی شما تا سال‌های سال است.
کد خبر: ۸۴۵۱۲۸
در هر سنی چگونه آرایش کنیم؟

سن: 20 سال

لطافت‌تان را حفظ کنید

مراقبت‌های لازم :

به گزارش جام جم سرا به نقل از سیب سبز، در سن 20 سالگی، اگر از پوستی نرمال برخوردارید، فقط کافی است پیش از خواب آن را بشویید. اگر جزو کسانی هستید که دارای پوستی چرب هستند از شوینده‌هایی که شبیه ژل است استفاده کنید و اگر پوستی خشک دارید از محصولاتی که حاوی شیر هستند.

در هر سنی چطور آرایش کرده و چگونه از پوست‌تان مراقبت کنید؟


همیشه و در همه حال از ضدآفتاب استفاده کنید ولی مهم نیست چه برندی؛ فقط مطمئن باشید از SPF 15 یا 20 برخوردار است و از پوست شما در برابر UVA و UVB محافظت می‌کند. ضدآفتاب را به تمام سطح پوست خود (صورت و گردن) بمالید.

از یک مایع مرطوب‌کننده یا یک مرطوب‌کننده‌ فاقد چربی استفاده کنید. بسیاری از متخصصان پوست توصیه می‌کنند از کرم‌های حاوی رتینوئیدهای مشتق از ویتامین A استفاده کنید. این محصولات بهترین داروهای ممکن برای کاستن خطوط ظریف و چین و چروک‌های پوستی، تحریک کلاژن و درمان جوش‌های پوستی هستند.

نکات آرایشی

- در این سن که پوست آماده جوش زدن است از پنکیک و کرم‌پودر چرب استفاده نکنید زیرا باعث ایجاد جوش و آکنه می‌شود. برای اینکه به پوست‌تان رنگ و لعابی بدهید، بهتر است از پنکیکی سبک به رنگ پوست استفاده کنید.

- اگر می‌خواهید به چشمان‌تان حالت دهید بدون اینکه آرایش زیادی داشته باشید، بهتر است روی ابروهای‌تان حساب کنید. می‌توانید به ابروهای‌تان با مدادی قهوه‌ای حالتی دخترانه و ساده بدهید تا زیبایی چشمان‌تان دو برابر شود.

- برای حالت دادن به چشمان‌تان می‌توانید یک آرایش ملیح دخترانه داشته باشید. برای این کار از سایه‌های ملایم برای روی پلک و از سایه کمی تیره‌تر برای گوشه‌های چشم استفاده کنید. ولی همیشه یادتان باشد سایه چشم را در هر حالتی محو کنید تا کمتر خودش را نشان دهد و حالت طبیعی‌تر پیدا کند.

- به گونه‌های‌تان با رژگونه صورتی ملایم جلوه دهید تا صورت‌تان حالت دخترانه را از دست ندهد.

- یک رژلب صورتی یا کالباسی بسیار ملایم می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد؛ یادتان باشد هرقدر آرایش ملایم‌تری داشته ‌باشید، چهره دخترانه‌تر و زیباتری خواهید داشت.


سن: 30 سال

مراقبت را شروع کنید

مراقبت‌های لازم :

با رسیدن به 30 سالگی نگرانی‌های شما در مورد جوش‌ها از بین خواهد رفت اما حواس‌تان باشد که روند نزولی پوست شروع شده است. بعد از سن 30 سالگی نور آفتاب فرصت این را خواهد داشت تا تاثیرات منفی خود را روی پوست‌تان نشان دهد. احتمالا متوجه شده‌اید که خطوط پوستی یا نقطه‌های تیره روی پوست‌تان بیشتر و مشخص‌تر شده‌اند؛ به همین دلیل استفاده از محصولات ضد پیری و یک کرم چشم روزانه برای جلوگیری از آسیب‌های تدریجی از ضروریات است.

حتی یک روز را بدون ضدآفتاب سپری نکنید. توجه کنید که در این سنین بهتر است از ضدآفتاب‌هایی استفاده کنید که علاوه برداشتن SPF بالاتر از 15 و محافظت علیه اشعه‌های UVA و UVB حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند چای سبز و سفید، ویتامین C و. . . باشند. همچنین کرم ضد آفتاب را به قسمتی از گردن و دست‌ها که نور خورشید به آن می‌خورد هم بزنید.

در هر سنی چطور آرایش کرده و چگونه از پوست‌تان مراقبت کنید؟


نکات آرایشی

- وقتی لوازم آرایش می‌خرید، خیلی مهم است که به جز پیدا کردن لوازم آرایش و فکر کردن به ظاهری که می‌خواهید داشته باشید، به فکر محافظت از پوست و تغذیه کردن آن هم باشید. هنگام خرید کرم پودر، مارکی را انتخاب کنید که دارای SPF هم باشد تا حتی زمانی که ضدآفتاب نمی‌زنید، یک لایه محافظ روی پوست شما باشد.

- وقتی به سن 30سالگی می‌رسید، شاید احساس کنید لب‌های‌تان برجستگی سابق را ندارد و بد نیست از رژلب‌هایی استفاده کنید که خاصیت برجسته‌سازی دارند. رنگ‌های توصیه شده برای سن شما در طیف روشن‌ مثل صورتی، کرم یا گلبهی با قابلیت پوشانندگی بهتر است.

- برای آرایش چشم در طول روز از رنگ‌های خنثی مثل صورتی یا کرم استفاده کنید؛ مگر اینکه بخواهید آرایش غلیظ‌تری داشته باشید، در این صورت از رنگ‌های تند و شبرنگ استفاده نکنید. فراموش نکنید رنگ روشن و ملایم را روی پلک بزنید و سایه تیره‌تر از همان تناژ رنگ را برای گوشه خارجی استفاده کنید. در آخر می‌توانید با یک سایه تیره‌تر رنگ زیر مژه‌های پایین را تیره کنید تا چشم حالت خود را از دست ندهد.

- گونه‌های‌تان را با یک رژگونه قهوه‌ای ملایم جلوه دهید تا صورت‌تان از حالت مصنوعی خارج نشود. تیره کردن گونه‌ها سن را زیادتر نشان می‌دهد.

- مطمئن باشید در این سن هنوز ابروهای‌تان نریخته است ولی اگر می‌خواهید ابروهایی زیباتر داشته باشید با یک مداد کمرنگ قهوه‌ای به آنها حالت دهید ولی مواظب باشید از حالت طبیعی خارج نشود.


سن: 40 سال

روزهای بی‌کلاژن

مراقبت‌های لازم :

خانم‌ها در این سن بدانند که چون ساخت کلاژن پوست کمتر می‌شود، باید بیشتر از کرم‌های حاوی کلاژن استفاده کنند. این نوع کرم‌ها پوست‌های شل و افتاده را کشیده، خاصیت الاستیکی و استحکام پوست را بهبود می‌دهند و باعث کاهش میزان چین و چروک می‌شوند.

در افراد بالای ۴۰ سال، اسیدلاکتیک تاثیر بسزایی روی پوست دارد زیرا در این سنین پوست خشک و بی‌حالت شده و تغییر رنگ پیدا می‌کند. مرطوب‌کننده‌ای که حاوی اسید لاکتیک باشد، نه‌تنها لکه‌های پوستی را از بین برده و رنگ پوست را به حالت اولیه باز می‌گرداند، بلکه رطوبتی به پوست می‌دهد که باعث درخشش آن می‌شود.

نکات آرایشی

- چون در سن 40 سالگی پوست خشک می‌شود و رطوبت خود را از دست می‌دهد، بهتر است قبل از اینکه آرایش خود را شروع کنید از کرم‌های مرطوب‌کننده مناسب استفاده کنید تا پوست نرم شود؛ سپس کرم پودر یا پنکیک را به صورت و گردن خود بزنید.

- از آنجایی که در این سن ابروها مانند سابق پر نیست، می‌توانید با مدادی قهوه‌ای جاهای خالی را پر کنید. برای ابروها از رنگ‌های پررنگ استفاده نکنید چون چهره را مصنوعی‌تر می‌کند.

- چون ریمل سن را زیاد نشان می‌دهد و شما می‌خواهید در این سن جبران مژه‌های ریخته شده را بکنید، بهتر است از فرمژه برای حالت دادن مژه‌ها استفاده کنید. همچنین برای اینکه چین و چروک اطراف چشم پوشانده شود بهتر است از سایه‌های قهوه‌ای، بنفش و. . . استفاده شود.

- از زدن رژگونه زیاد خودداری کنید زیرا چهره شما را مصنوعی می‌کند. بهتر است برای استفاده از رژگونه از رنگ‌های ملایم مثل هلویی یا قهوه‌ای استفاده کنید.

- برای اینکه سن‌تان کمتر نشان داده شود و چین و چروک‌های اطراف لب کمتر به چشم بیایند، بهتر است از رژلب و خط لب همرنگ استفاده کنید. در این سن بهتر است از رنگ‌های تند مثل قرمز و قهوه‌ای در ‌مهمانی‌ها و رنگ‌های ملایم در مکان‌های عمومی استفاده شود.

سن 50 سال

جنگ با چین و چروک‌ها

مراقبت‌های لازم

خانم‌ها با ورود به میانسالی به کرم‌های ضدآفتاب با 30SPF و بالاتر نیاز دارند. به آنها توصیه می‌شود حتی در منزل هم از ضدآفتاب استفاده کنند. خانم‌هایی که مرز 50 سالگی را گذرانده‌اند حتما باید از کرم‌های دورچشم و ضدچروک برای پیشگیری از زیادتر شدن چروک‌ها استفاده کنند.

در هر سنی چطور آرایش کرده و چگونه از پوست‌تان مراقبت کنید؟


استفاده از کرم‌های لایه‌بردار به صورت ماهانه و زدن کرم‌های روشن‌کننده هر 2 تا 3 روز یک‌بار برای خانم‌ها در این سن توصیه می‌شود. انواع میوه‌ها و سبزی‌ها، به‌خصوص آنهایی که رنگ قرمز، نارنجی و زرد دارند، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و مصرف حداقل 5 وعده از آنها در طول روز به تمام خانم‌ها در 50 سالگی برای حفظ سلامت پوست‌شان توصیه می‌شود.

نکات آرایشی

- رنگ ابروها با افزایش سن کمتر می‌شود؛ پس مداد ابرویی که برای 25 سالگی استفاده می‌شود، برای 50 سال مناسب نیست و به رنگ تیره‌تری احتیاج دارید. البته بهتر است برای ابروها از سایه‌های ابرو استفاده کنید تا با هاشور زدن میان ابروها، چهره مصنوعی نشود.

- بسیاری افراد به دلایل مختلف با افزایش سن از رژگونه استفاده نمی‌کنند ولی یک لایه قرمز رنگ ملایم می‌تواند شادابی و جوانی را به پوست هدیه کند. رژگونه را به قسمت پایین گونه نزنید چون باعث افتاده به نظر رسیدن آن می‌شود.

- به کار بردن خط چشم و ریمل روی پلک پایین باعث می‌شود چشم‌ها افتاده‌تر به نظر برسند. درعوض اگر مژه‌های پلک بالا با ریمل حجم‌دهنده آراسته شوند بهترین تاثیر را خواهند داشت. در این سن دور سایه زدن را خط بکشید.

- اگر می‌خواهید چین و چروک و خطوط زیر چشم‌تان را بپوشانید، مراقب باشید تا استفاده بیش از حد از مواد پوشاننده زیر چشمی، چروک‌های اطراف چشم‌تان را بیشتر نمایان نکند؛ قبل از اینکه دست به کار شوید دور چشم‌تان را مرطوب کنید تا پنهان کردن خطوط اطراف چشم و تیرگی دور چشم آسان‌تر شود.

- به شما پیشنهاد می‌کنیم در این سن دور رژلب‌های تیره را خط بکشید تا چهره جوان‌تری داشته باشید. رنگ تیره در رژلب باعث می‌شود سن‌تان بیشتر نشان داده شود؛ البته در ‌مهمانی‌های رسمی می‌توانید از رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها