رئیس پانزدهمین کنگره انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران با تشریح پنج توصیه درباره جلوگیری از پوسیدگی ‌دندانها، موثرترین روش پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها در شیارها و حفرات تاج دندان‌‌ها در سطوح جونده دندان‌های آسیا، را روش فیشور سیلانت عنوان کرد.
کد خبر: ۸۴۰۰۳۵
پنج توصیه مهم درباره پوسیدگی ‌دندانها + موثرترین روش پیشگیری

به گزارش تسنیم، محمد باقر رضوانی که از 19 تا 22 آبان ماه در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود، اظهار کرد: روش‌های مختلفی برای کنترل و پیشگیری پوسیدگی ‌دندانها وجود دارد، از قبیل استفاده از ترکیبات مختلف فلوراید، تغذیه مناسب، کاهش و کنترل مصرف مواد قندی، رعایت بهداشت دهان و دندان فردی و معاینات منظم دندانپزشکی ولی یکی از موثرترین روش‌های پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها در شیارها و حفرات تاج دندان‌‌ها به خصوص در سطوح جونده دندان‌های آسیا، روش فیشور سیلانت است.

وی افزود: سنین 6 تا 12 سال زمان مناسب برای استفاده از روش فیشور سیلانت یا شیا رپوش در نخستین و دومین دندان آسیای بزرگ دائمی است ولی اگر زمان مراجعه، دندان کاملاً پوسیده شود باید دندان کاملاً درمان شود که در نتیجه زمان و هزینه بیشتری برای آن صرف می‌شود.

رضوانی اظهار کرد: در این روش حفرات و شیارهای عمیق سطوح تاج دندان‌ها به وسیله مواد دندانپزشکی خاصی پُر می‌شوند و این روش بدون تزریق مواد بی‌حسی و تراش دندان انجام می‌‌شود و فرم طبیعی دندان‌ها تغییر نمی‌کند.

رئیس پانزدهمین کنگره بین المللی انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی خاطرنشان کرد: استفاده از شیار پوش در دندان‌‌ها روشی است برای کمک به کودک و یا نوجوان برای رعایت کامل ‌تر بهداشت دهان و دندان و نه روشی برای تضمین عدم پوسیدگی دندان‌‌ها در آینده. بنابراین والدین باید با نظارت بر رعایت کامل بهداشت دهان و دندان فرزند خود کمک کنند تا دندان‌‌ها پوسیده نشوند. آنها الگوی رفتاری برای فرزندان خود هستند، پس رعایت کامل بهداشت دهان و دندان والدین نیز ضروری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سعیده
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
۰
۰
با این اوضاع نابسامان اقتصادی رسیدگی به دندون فقط مخصوص قشر پولداره، من خودم شاغلم ،همسرم هم با هام همكاره دوتایی باهم 2میلیون تومن حقوق میگیریم الان یه ساله هرماه میگیم این ماه دیگه باید دندون خرابه رو درست كنیم ولی كم میاریم موكول میشه به ماه بعد، باز دست به دامن مسكنها میشیم.

نیازمندی ها