یک متخصص پوست و مو گفت: شپش نوعی انگل انسانی است که از خون انسان تغذیه کرده و به رشد خود ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۸۳۹۶۱۰
شپش، انگلی که از خون انسان تغذیه می‌کند

دکتر اکرم انصار با بیان اینکه تنها میزبان انگل شپش، انسان بوده و قابل انتقال از انسانی به انسان دیگر است، افزود: شپش از راه تماس و نزدیکی افراد با یکدیگر، استفاده از وسایل مشترک، رختخواب و قیچی آرایشگاه‌ها به فرد انتقال پیدا می‌کند.از آنجا که این انگل دارای دو نوع نر و ماده است بنابراین تخم‌ها به تار موی فرد مبتلا می‌چسبند و در صورت عدم درمان موجبات زایش و رشد آن فراهم می‌شود.

این متخصص پوست و مو تاکید کرد: مهم‌ترین علامت ابتلا به شپش، خارش در ناحیه پوست سر و پشت گردن است و در مواردی نیز جای گزش حشره به صورت دانه‌های ریز بر روی پوست سر باقی می‌ماند.

وی در ادامه گفتگو با ایسنا با اشاره به اینکه بهتر است افراد در صورت ابتلا به شپش هر چه سریع‌تر به درمانگاه مراجعه کنند و تحت درمان قرار گیرند، افزود: استحمام روزانه، شستن لباس‌ها و رختخواب فرد مبتلا از ضروریاتی است که باید مورد توجه و رعایت فرد مبتلا قرار گیرد.

انصار گفت: در درمانگاه‌ها نیز داروهای خاصی برای از بین بردن شپش تجویز می‌شود، اما رعایت بهداشت فردی مهم‌ترین راه پیشگیری و درمان این بیماری شناخته شده است.

این متخصص پوست و مو توصیه کرد: با توجه به بازگشایی مدارس و کنار هم قرار گرفتن دانش‌آموزان، توصیه می‌شود که پدر و مادرها استحمام فرزندان‌شان را کنترل و موهایشان را باشانه‌های دانه‌ریز شانه کنند و لباس‌های مدرسه بویژه مقنعه دانش‌آموزان را شست‌وشو کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها