مطالعات جدید محققان نشان می دهد پیاده روی می تواند بر روی بهبود سلامت عمومی افراد جامعه موثر باشد.
کد خبر: ۸۳۸۳۵۱
پیاده روی روزانه سلامتی را تضمین می کند

بسیاری از مردم کره زمین با مشکلات و بیماری های دنیای مدرن دست و پنجه نرم می کنند و در بسیاری از موارد نیز از علت این بیماری ها ناآگاه هستند. حال دانشمندان دریافته اند که اعمال بسیار ساده ای می توانند در پیشگیری از این مشکلات موثر بوده و حتی در صورت ابتلا به آنها نیز در درمان بیماری نقشی کلیدی را ایفا کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، دانشمندان در تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۸ میلادی آغاز شده بود، بر روی پیاده روی به عنوان یک عنصر کلیدی در کنترل سلامت عمومی جامعه تمرکز کرده بودند و نتایج تحقیقات انها نشان از این داشت که تنها انجام پیاده روی ساده می تواند سلامت بدن را بسیار بالا ببرد.

این محققان دریافته اند که انجام دادن تقریبا ۲.۵ ساعت پیاده روی در طول یک هفته می تواند مقاومت بدن در برابر بیماری های قلبی و سایر مشکلات جسمی و حرکتی را بسیار بالاتر از حد عادی ببرد.

حتی این میزان اندک از تمرین نیز توسط بسیاری انجام نمی شود و نتیجه این امر نیز بحران سلامتی ای که در کشورهای مدرن شاهد آن هستیم خواهد بود. حال متخصصان پیشنهاد می کنند که با انجام روزانه نزدیک به ۲۰ دقیقه پیاده روی می توان این آمار را در بازه زمانی بسیار کوتاهی دستخوش تغییراتی شگرف کرد. همچنین برای بهبود میزان کارایی و اثربخشی پیاده روی بر روی بدن انسان پیشنهاد می شود که این کار به صورت عمومی و دسته جمعی انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها